Skip to main content

Wij hebben al dagen slechte tot geen wifi in het hele huis. Ook alle gekoppelde apparaten zoals deurbel, thermostaat, airco en energie app werken niet meer.

Nu heb ik wel 10 x de kpn wifi manager geraadpleegd en steeds alles gereset, maar probleem blijft bestaan.  Ik heb 1 extra experia wifi punt en daar brand of alleen het groene power lampje of alleen het blauwe lampje knippert...  Ik heb ook de extra experia wifi eens er tussenuit gehaald maar ook dan geen wifi..  Verder heb ik een  kpn box 12 en zitten op glasvezel...

Is de experia wifi wel met een kabel aangesloten op het modem?


Is de experia wifi wel met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, want dat is de zwarte vierkante als ik het goed lees @Joep1965 

@Hendrix75 geeft de versterker eens een fabrieks-reset en sluit hem daarna weer aan op de modem als nieuw uit de doos.

 

 

 


Klopt @JanD maar alleen het groene lampje brandt en de blauwe knippert.  Vandaar mijn vraag. Het is vaker gebeurt dat men dacht dat ie draadloos was.


@Joep1965  het experia wifi zit bekabeld. Het is zo dat eerst alleen het groene power lampje brande en na de volledige reset knipperde allen het blauwe lampje nog. 

Ik heb alle kabels al uit het modem gehaald en opnieuw ingestoken.


Ter aanvulling, het systeem heeft al maanden in deze vorm goed gewerkt...


Hi @Hendrix75! Vervelend dat de wifi zo slecht werkt. Wel zie ik dat je al een aantal stappen hebt doorgelopen. Wil je nog bevestigen dat je de reset van je Box 12 hebt gedaan via de Wifi Manager? 

Wil je ook aangeven welk lampje van de Experia Wifi blauw blijft knipperen? En of je de reset daarvan hebt door het reset knopje langer dan 10 seconden ingedrukt te houden? Doe dit trouwens zonder dat hierop een internetkabel is aangesloten. 


Hallo Bram,  de reset van de box 12 via de wifi manager heb ik wel 5x moeten doorlopen, maar heeft niet mogen baten.  Van de experia wifi bleef het blauwe wifi teken knipperen,  nu brandt weer alleen het groene power lampje. De reset van de experia wifi heb ik inderdaad gedaan door de reset knop minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.…

Wifi is nog steeds een drama op alle apparaten,  dan heb je wifi en dan ineens weer niets.…

P. Hendrix 


@Hendrix75 wil je in dat geval nog aangeven of de wifi wel werkt als je de Experia Wifi helemaal afkoppelt? En dat er geen switch in het netwerk aanwezig is?

Is het daarnaast mogelijk voor je om naar een KPN winkel in de buurt te gaan? Zo ja, neem dan de Experia Wifi mee. Dan kan het personeel kijken of deze misschien toch kapot is.