Skip to main content

Sinds 4 dagen is elke ochtend het wifi signaal via onze Android smartphones verbroken en wordt niet automatisch weer hersteld. Voorheen nooit enig probleem gehad. Allle indicatie-lampjes op Experiabox en accesspoints die aan moeten staan zijn ook aan.

KPN glasvezel, Experiabox v9, 2 (zwarte) KPN accesspoints.

WIFI0-signaal is echter ok (WIFI-manager). WIFI op laptop heeft geen last van dit euvel. Overdag ook geen uitval op smartphones en uitstekend signaal.

Alleen 's ochtends is dus het WIFI-signaal op de Android-apparaten uitgeschakeld. Herstart van accesspoint, c.q. experia box verhelpt het probleem, maar dat moet nu dus iedere ochtend gebeuren.

Wat is hier aan te doen?

Wil je eens alles resetten(dus het modem en de wifi versterkers)en daarna het netwerk vergeten en opnieuw verbinding maken?


Reset van de wifi-versterkers heeft geen effect, ik zal het gehele systeem een keer resetten (effect is alleen 's ochtends bij opstaan vast te stellen, want de rest van de dag is wifi op en op de juiste sterkte).

Wel deze morgen vastgesteld dat vreemd genoeg een Nokia-smartphone wel het signaal heeft vastgehouden, maar op beide (iets oudere) Motorola's is het weggevallen. Dat verklaart denk ik ook dat het ‘connected’ lampje op de WIFI-versterker gewoon aan is: dat is dus de connectie met de Nokia.

Het euvel is ineens opgetreden (vanaf 25/1 of 26/1), daarvoor nooit enig probleem ondervonden!

 


Wil je eens de wifi versterkers loskoppelen en de wifi functie van de V9 weer aanzetten?Werkt het dan wel goed?


Ook het netwerk vergeten in de mobiele telefoons en weer opnieuw aanmelden na een herstart van router en modem.


Bedankt voor de toevoeging jeroen!


Dank voor de terugkoppeling: ik laat jullie morgen weten wat het effect is!


Eerst maar eens de WIFI-versterker gereset (i.p.v. aan/uit). Vervolgens op 1 van de 2 Motorola's het netwerk 'vergeten’ en weer aangemeld.

Resultaat deze morgen: beide moto's hebben de verbinding behouden. Het was dus blijkbaar de reset van de wifi-versterker die het probleem heeft opgelost.

Ik neem aan dat alles nu weer stabiel blijft, zo niet dan meld ik mij weer. Dank voor jullie support!


Top @wifier57 !