Skip to main content

Sinds aantal weken Experiabox 12 in gebruik nadat de Wifimanager mij had geadviseerd mijn oude Experiabox V8 om te wisselen. Sindsdien maar zeer beperkte bandbreedte (vooral downstream) en zeer regelmatig problemen met SuperWifi punten. Als ik inlog op de experia  box dan zou alles het prima moeten doen, praktijk is anders. Heb de 12 aangesloten op glasvezel, eerste SuoperWifi punt staat er naast, bedraad. 2e SuperWifi staat op eerste etage en geeft zeer regelmatig problemen (disconnect). Wie kan mij helpen?  Aanvulling: software version is SGEJ10000516

Hoi @Jan van der Weide ,

Wat als je de superwifi ca 10 meter van de box 12 neerzet,Werkt het dan beter?


@martijn197108 10 meter gaat niet lukken, dan sta ik op straat of in de tuin van mijn buren. En bedoel je de bedrade SuperWifi die ik naast mijn box heb staan? En moet deze dan bedraad blijven? Of bedoel je de draadloze die ik nu op de eerste etage heb staan?


@Jan van der Weide Je V12 modem werkt met de nieuwe software als master, dus die bedrade Superwifi die er naast hangt moet je daar weghalen en op een andere plaats zetten (liefst bedraad,hoeft niet perse maar is altijd beter). Nu storen ze elkaar :rolling_eyes:


@Jan van der Weide  Van harte welkom op ons forum Jan!

Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent 🙂 Wat @tonymelony hierboven aangeeft klopt. Na deze update van de KPN Box 12 werkt het modem samen in de verbinding met jouw SuperWifi. In ons topic met alles over SuperWifi lees je meer over de manier van aansluiten. We horen graag of je er uit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Heb inmiddels volgende situatie. Op begane grond verbinden apparaten met de Wifi van de Experiabox 12 obv 5 GHz. Bandbreedte helemaal top, bijna 200Mbps. Eerste SuperWifi punt eerst bekabeld opgestart na een reset en vervolgens op eerste verdieping neergezet. Lampje blijft oranje, en volgens settings is ie gekoppeld obv 2,4 GHz. Bandbreedte nauwelijks boven de 10 Mbps. 2e SuperWifi op zolder neergezet, ook deze koppelt obv 2,4 GHz en lampje is oranje. Ook hier bandbreedte nauwelijks 10 Mbps. Hoe krijg ik de Wifipunten gekoppeld obv 5 GHz, als dat tenminste de oplossing is?


Je zou de draadloze kunnen verplaatsen en/of kunnen herstarten.

Anders ben ik bang dat ze buiten het 5GHZ bereik van de modem (Box12) zitten.Je zal dan kabels moeten trekken ben ik bang..


@Jan van der Weide Dat is inderdaad een kwestie van de beste plek voor je SuperWifi zoeken, zodat ze wel een optimale verbinding onderling vinden. Gebruik hierbij ook vooral ons SuperWifi topic, daarin staan veel informatie en tips voor het aansluiten en plaatsen van SuperWifi: Alles over SuperWifi

Als het niet lukt, kan je er ook voor kiezen om ze resetten en het helemaal vanaf ‘nul’ te proberen. Als de internetverbinding blijft wegvallen kan het ook nuttig zijn om tijdelijk een computer of laptop met een kabel op je modem aan te sluiten. Als de internetverbinding dan niet wegvalt, weet je zeker dat 't in de wifi verbinding zit.