Sinds aantal weken Experiabox 12 in gebruik nadat de Wifimanager mij had geadviseerd mijn oude Experiabox V8 om te wisselen. Sindsdien maar zeer beperkte bandbreedte (vooral downstream) en zeer regelmatig problemen met SuperWifi punten. Als ik inlog op de experia box dan zou alles het prima moeten doen, praktijk is anders. Heb de 12 aangesloten op glasvezel, eerste SuoperWifi punt staat er naast, bedraad. 2e SuperWifi staat op eerste etage en geeft zeer regelmatig problemen (disconnect). Wie kan mij helpen? Aanvulling: software version is SGEJ10000516
Hoi
Wat als je de superwifi ca 10 meter van de box 12 neerzet,Werkt het dan beter?
Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent Wat
Heb inmiddels volgende situatie. Op begane grond verbinden apparaten met de Wifi van de Experiabox 12 obv 5 GHz. Bandbreedte helemaal top, bijna 200Mbps. Eerste SuperWifi punt eerst bekabeld opgestart na een reset en vervolgens op eerste verdieping neergezet. Lampje blijft oranje, en volgens settings is ie gekoppeld obv 2,4 GHz. Bandbreedte nauwelijks boven de 10 Mbps. 2e SuperWifi op zolder neergezet, ook deze koppelt obv 2,4 GHz en lampje is oranje. Ook hier bandbreedte nauwelijks 10 Mbps. Hoe krijg ik de Wifipunten gekoppeld obv 5 GHz, als dat tenminste de oplossing is?
Je zou de draadloze kunnen verplaatsen en/of kunnen herstarten.
Anders ben ik bang dat ze buiten het 5GHZ bereik van de modem (Box12) zitten.Je zal dan kabels moeten trekken ben ik bang..
Als het niet lukt, kan je er ook voor kiezen om ze resetten en het helemaal vanaf ‘nul’ te proberen. Als de internetverbinding blijft wegvallen kan het ook nuttig zijn om tijdelijk een computer of laptop met een kabel op je modem aan te sluiten. Als de internetverbinding dan niet wegvalt, weet je zeker dat 't in de wifi verbinding zit.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.