Skip to main content

Klantenservice gebeld over slecht WiFi en dat mijn superwifi punten 2 stuks van de drie de controle lampjes op rood steen, samen men klantenservice de superwifi resetten  , niet geholpen alles weer rood, doorverbonden met expert die zegt dat ik zelf aan het systeem heb gezeten want dat kan hij zien en dus niets kan doen en dat ik weer het hele systeem moet resetten want eigen schuld, toen ik vertelde dat ik door een collega van hem aan het systeem heb gezeten, zij hij dat dat niet zo was want hij kon zien dat ik daarvoor al aan het systeem heb gezeten. Leugen dus, ik moest maar een monteur voor 75 euro laten komen. Dus ik moet betalen voor een monteur voor een storing door kpn zelf veroorzaakt, ik laat de monteur maar komen om het systeem te resetten, dus kpn komt zijn contract niet na om mij 22 mb te leveren en ik mag kosten maken die zij veroorzaken, voor kpn een win win situatie. Ik ben bij kpn gebleven omdat ze vertelde dat er in april glasvezel zou komen toen werd het augustus en nu wordt het januari 2023 echt een betrouwbare partner.

Ik denk dat er een aantal forumleden zijn die u prima kunnen helpen. Om te beginnen (zelf heb ik niet zo veel kennis op dar gebied) is het handig om alles af te koppelen en de router volledig te resetten. Daarmee gaat het internet (wifi) weer werken zoals deze altijd heeft gewerkt. Het bereik is dan nog niet ver omdat er met de super wifi punten gewerkt wordt. Daarna kunt u super wifi allemaal een fabriesreset geven zodat je ze daarna opnieuw kan koppelen. Ik denk dat je helemaal vanaf de basis moet proberen alles aan de praat te krijgen.


  • 1e Superwifi punt bekabeld aansluiten op het modem
  • Minuut of 10 wachten
  • 2e Superwifi punt bekabeld aansluiten
    • Belangrijk is dat je SWP-1 niet loskoppelt maar aan laat staan
  • Minuut of tien wachten
  • 2e Superwifi punt loskoppelen en ergens neerzetten waar je nog wel goede wifi hebt, als je op zolder bijvoorbeeld geen wifi meer krijgt, zet het Superwifi punt dan op de eerste verdieping

 

Het probleem wat er ontstaat als je het eerste wifipunt loskoppelt tijdens de installatie is dat deze zichzelf inricht als ‘hoofd’ van het wifinetwerk, die doet al het rekenwerk namelijk. Als je die loskoppelt en je sluit de tweede aan dan gaat die precies hetzelfde doen. Ze laden dus allebei de instellingen in om bekabeld aangesloten te zijn en dan zijn ze niet in staat om met elkaar te communiceren, vandaar het rode lampje.

Bron: 

 


Hoi @hgjm, ik kan mij voorstellen dat je baalt. Maar we moeten ze zeker aan de praat kunnen krijgen. Ik denk net als Jeroen Ruiter dat wij hier goed bij kunnen helpen. Heb je zijn tips geprobeerd? 

Het is natuurlijk geen fijne situatie en een monteur lijkt mij niet nodig in deze. Wel spijtig dat jullie er niet uitgekomen zijn. Hopeljik lukt het met de tips van Jeroen Ruiter.

Meer informatie over SuperWifi in ons topic. 


Hoi @hgjm ,

Je hebt hier al 2 topics over gestart, en elke keer kap je er weer mee.

We willen je hier best wel helpen, maar je moet ook wel eigen inzet bieden.

Gaat het om de snelheid of het bereik?In het vorige topic gaf je aan dat je in mei-juni glas kreeg, is dat gelukt inmiddels?Of valt de wifi weg?


Beste , inmiddels monteur 15 geweest, zeer kundig , heeft de (super) WiFi weer synchroon gezet en werkend gemaakt, zou op eigen kosten moeten maar de monteur kwam er achter dat ik als gebruiker hier niets aan kon doen. Ook hij kwam tot de conclusie dat er veel te weinig binnen komt.Dus er worden geen kosten berekend. Glas zou inderdaad april worden aangesloten maar het is KPN dus eerst werd het juli/augustus, nu wordt het december/ januari 2023, dus ook deze afspraak wordt niet nagekomen. Ik kap met de topic omdat de schuld bij mij gelegd wordt terwijl dat bewezen niet zo is.


 nu wordt het december/ januari 2023, dus ook deze afspraak wordt niet nagekomen. Ik kap met de topic omdat de schuld bij mij gelegd wordt terwijl dat bewezen niet zo is.

Fijn dat de monteur het (een beetje)kon oplossen.

Volgens mij geeft niemand jou de schuld, je hebt alleen de pech dat je binnenkomende internet traag is.

Je zou tijdelijk naar een kabelprovider(ziggo/caiway/delta etc) kunnen om wel wat sneller te internetten, en dan als glas er ligt terug naar KPN, behalve als je daar geen behoefte aan hebt.Superwifi werkt ook met hun modems, dus die kan je blijven gebruiken.


Je zou tijdelijk naar een kabelprovider(ziggo/caiway/delta etc) kunnen om wel wat sneller te internetten.,

ik zou zeggen dat kpn dit moet kunnen oplossen, ik ben bij kpn sinds 1974, dit zou kpn toch willen oplossen wat voor bedrijf is dit als ze dit niet kunnen


Hoi @hgjm ,

Ik snap dat wel hoor, enige wat ik nog kan bedenken is alle ethernet kabels tijdelijk losmaken,  vervolgens het modem te resetten en wifi uit te zetten op het modem en dan je laptop direct op het modem aan te sluiten(zonder switch etc),  en vervolgens een speedtest.net te doen.Laat alle andere kabels afgesloten van het modem

Hoe is de uitslag dan?


Geloof me en verder zal ik er niet meer op reageren, ik heb alles al geprobeerd maar als er niet genoeg binnen komt dan houd alles op….. dus bedankt voor het meedenken maar kpn is aan bod om dit op te lossen……..


Ik snap het volledig. Wel fijn dat de monteur alles netjes heeft afgehandeld. Voor meer snelheid is het helaas wachten op glasvezel. Wel ontzettend balen dat dat langer op zich laat wachten. Ik kan hoe graag ik ook wil dat niet versnellen. 


@Bart_Z : @hgjm haalt de 20 ook nog niet, ongeveer 1 mb maar.Daar zit ook het probleem bij hem.

Lees zijn vorige topics maar.


Als ik het rapport van de monteur bekijk staat daar dat er 14 Mbit/s gehaald wordt. Dat is voor nu even wat het is tot er glasvezel actief is. 


Ik zou niet meer reageren maar goed, als het 14 zou blijven , niks aan de hand, maar dat is maar tijdelijk.

 


Het is wel wat verbeterd @hgjm , maar die 20 komt gewoon tot het modem hebben we de vorige keer achterhaalt, maar het modem geeft dat niet door.

Als je wilt, wil je dan mijn vorige tip proberen:

Hoi @hgjm ,

Ik snap dat wel hoor, enige wat ik nog kan bedenken is alle ethernet kabels tijdelijk losmaken,  vervolgens het modem te resetten en wifi uit te zetten op het modem en dan je laptop direct op het modem aan te sluiten(zonder switch etc),  en vervolgens een speedtest.net te doen.Laat alle andere kabels afgesloten van het modem

Hoe is de uitslag dan?

Misschien is er iets in je huis wat stoort op het modem of heel veel snelheid gebruikt(server bv.).


😖


Lukt het niet?


Via de wifi zal je altijd wat verlies hebben. Is de snelheid via de kabel rechtstreeks op het modem nog wel 14? 


Ik zou niet meer reageren maar goed, als het 14 zou blijven , niks aan de hand, maar dat is maar tijdelijk.

 

Dit is via WiFi. WiFi vaak lager dan bekabeld. Dus zo heel vreemd is dit niet. Zeker niet als het toestel verbonden is met een draadloos geplaatste SuperWiFi.