Skip to main content

Wifiversterker knippert op groen gaat dan naar rood en dan gaat ie weer aan. Niet alleen dat ik krijg pingspikes terwijl ik aan het gamen ben. Zit al paar maanden bij KPN maar mijn ouders willen nu alweer opstappen.

Hoi @Oscar1974, welkom bij ons op het forum. Het rode lampje doet vermoeden dat het SuperWifi punt geen verbinding kan krijgen met andere punten. In onze Kennisbank geven we hier meerdere tips voor, je kunt die stappen doornemen en proberen:

Voor gamen is het sowieso het beste om een kabel te gebruiken, dat geeft je daarvoor de beste en meest stabiele verbinding.


het ding is dat een van de wifiversterkers op sommige tijden snel groen knippert waardoor ik geen internet heb voor een korte moment. Dit gebeurd op z’n minst 12 keer per dag. Ik heb alles geprobeert maar het ziet ernaar uit dat niets echt help. Dus we zien wel waar het vanaf nu naartoe gaat.


Hoe is de opstelling modem en SuperWiFi's?


Wat heb je precies geprobeerd dan Oscar? Je zegt ‘alles’, maar daarmee is niet duidelijk wat je hebt geprobeerd. Als we met je mee willen denken hebben we concretere informatie nodig. Ook over de manier waarop het is aangesloten zoals Joep vraagt.


Modem in de meterkast 1 superwifi in de woonkamer en 1 in mijn kamer. Ik heb De modem gereset de superwifi’s gereset, de wifiversterkers op verschillende plekken in het huis gelegd optimale wifi, op de webinterface gekeken, de app bekeken en via internet mijn modem laten resetten.


En is er geen kabel naar de woonkamer of naar jouw kamer vanuit de meterkast?


Nee jammer genoeg niet


En je hebt geen tv van Kpn?


nope


Welk type modem heb je?


KPN Box 12


Mogelijk speelt gekozen wifi kanaal en bandbreedte ook een rol. Automatisch is niet altijd beter. Je hebt een wireless backhaul en die gaat via de 5Ghz band tenzij deze niet beschikbaar is, dan is er nog de 2.4Ghz band. Het gaat dus om de verbinding tussen modem en superwifi.

Ik zou zeker eens spelen met kanaal en bandbreedte van de 5Ghz band. Het kanaal vanwege de verschillen in zendvermogen en interentie en de bandbreedte omdat bij een grote bandbreedte het vermogen onder meer frequenties moet worden verdeeld en bovendien de kans op interferentie toeneemt.