Skip to main content

Wij hebben op 1 slaapkamer hele slechte wifi ontvangst, de versterker doet het zelfs niet goed. Ws zit er ergens een storing maar hoe lossen we dat op?

Wat voor versterker heb je en hoe is deze aangesloten ?


Het is een experia box en hij is in de meterkast bekabeld aangesloten.

 


Zo'n witte wifi versterker 


Hi @Berendijk , wat vervelend van je slechte wifi. Als ik het goed begrijp heb je in totaal één wifi versterker (een SuperWifi 1-punt?) en deze is bedraad aangesloten op het modem. En deze versterker heb je ook in de meterkast staan?


Vierkant of rond? En waarom in de meterkast?


Nee ik heb de modem in de meterkast staan en de wifi versterker staat in de kamer met de slechte wifi.


Heb je al eens geprobeerd het modem en het SuperWifi 1-punt te resetten? Even helemaal met een schone lei beginnen, dit kan het probleem namelijk oplossen. Op de kennisbank staat uitgelegd hoe je het SuperWifi 1-punt reset:

 

 

Handmatig je modem resetten doe je zo:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

  3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.


Goedemiddag @Berendijk, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Ik zie dat je al enkele goede reacties hebt mogen ontvangen en hopelijk heb je hier iets aan gehad!

 

Heb je al eens geprobeerd het modem en het SuperWifi 1-punt te resetten? Even helemaal met een schone lei beginnen, dit kan het probleem namelijk oplossen. Op de kennisbank staat uitgelegd hoe je het SuperWifi 1-punt reset:

 

 

Handmatig je modem resetten doe je zo:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

  3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.

Goede tip dit, heb je deze stappen inmiddels kunnen doorlopen en zo ja, heeft dit voor de gewenste verbetering gezorgd?