Skip to main content

Goedemiddag, sinds twee weken hebben wij zonnepanelen en de omvormer gaat via wifi omdat in geen vrij poort heb in mijn modem.

 

Sinds afgelopen nacht begon onze super wifi continue te knipperen. Later zagen we dat we geen wifi hadden.. gerest... super wifi blijft rood…

Nu hebben we weer wifi maar max 6 tot 10mb ipv 120mb. Vreemd…

Zou dit ook met de zonnepanelen te maken kunnen hebben? Iemand anders nog een oplossing... ook omdat het zo ineens is...

Dag @lesleyp zijn er ook problemen met de bekabelde pc of laptop? Of met de tv ontvanger?


Goedemiddag, sinds twee weken hebben wij zonnepanelen en de omvormer gaat via wifi omdat in geen vrij poort heb in mijn modem.

Dat kunt u eenvoudig oplossen met een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Wat is het merk van die omvormers?


Ephase.…

 

 


Dag @lesleyp zijn er ook problemen met de bekabelde pc of laptop? Of met de tv ontvanger?

Nee niets, alleen wifi


Er zijn momenteel opvallend veel meldingen van problemen met de SuperWiFi's de laatste dagen.  Ik vermoed dat het met een update te maken heeft. Hou het forum even in de gaten.


Ooh echt, maar het is wel gek dat mijn mormale wifi ook ineens maar max 10mb is....


Goedemiddag, sinds twee weken hebben wij zonnepanelen en de omvormer gaat via wifi omdat in geen vrij poort heb in mijn modem.

Dat kunt u eenvoudig oplossen met een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Wat is het merk van die omvormers?

Ephase

 

En heb ook al.een switch bij mijn tv (vol)... zou het aan de zonnepanelen kunnen liggen?


Wat gebeurt er als u de zonnepanelen even van het netwerk haalt? Is de snelheid dan wel weer goed?


Niet getest... zit er ook liever niet aan... bang dat er wat fout gaat. 


Snap ik helemaal.  Ziet u het zitten om de SuperWiFi's te resetten?


Snap ik helemaal.  Ziet u het zitten om de SuperWiFi's te resetten?

Ik wel😅, weekend pas weer thuis. Mijn vrouw niet dus het weekend proberen.


Het lijkt ook erger te worden. Zelfs philips hue lampen aan doen lukt niet…

Is er biet iets anders...simpels wat mijn vrouw kan proberen?


Welk type modem heb je?


V12


Zet de wifiversterkers eens uit. Wellicht heb je aan alleen het modem tijdelijk genoeg. Er is namelijk een probleem met de SuperWiFi's sinds de laatste update. 


@lesleyp Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding zo traag en instabiel is geworden. Is dit echt vanaf het moment dat je zonnepanelen geplaatst zijn al het geval? Of werkte het daarna nog wel goed?

Het klopt inderdaad dat sinds de laatste update, problemen met de Superwifi punten kunnen voorkomen. 

Mocht je een draadloze verbinding set hebben dan zou het kunnen helpen de netwerkkabel hier 30 seconden uit te trekken. Hierna zou de verbinding zich dan moeten herstellen. 

Als je dit niet hebt dan zou je een schone installatie van de superwifi punten wellicht kunnen helpen. 

Ook is het handig om ons topic over Superwifi punten in de gaten te houden. De volgende update zullen we daar als eerste delen. 


Hallo @lesleyp ,

Er is nu een speciaal topic vol met tips en oplossingen: 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden