Skip to main content

Sinds enkele maanden regelmatig TV beeld onderbroken Wifi Booster wordt oranje waardoor TV hapert.

Zelf gemeten heb dan minder dan 10MB/sec dus logisch stil staande TV beeld. Waarschijnlijk weer een keer KPN probleem korte onderbreking data.

Tweede maal monteur geweest, gaf aan beste oplossing kabel trekken, gaat niet bij mij. tweede kastje plaatsen en overgaan op coax. Derde verbeterde booster 2.0 heb nu 1.0

Dus nieuwe boosters gekocht (3 stuks €120) afgelopen zaterdag. Twee dagen geen probleem tot vandaag om 17.43 tot 17.45 totaal geen beeld alles rood ook box12. de door mij verwachte data onderbreking van KPN die dit maal langer duurden de meestal enkele seconden. (opm. volgens KPN geen storingen in mijn gebied). Ben dan ook mijn mening dat de €120 voor de nieuwe booster door KPN vergoed dient te worden. Maar probeer maar eens dit aan hun te melden / te vragen. KPN is gewoonweg schriftelijk niet te benaderen. 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Zullen we eens kijken waarom het maar niet wi lukken want u heeft zo te zien prima spullen in huis. Welk type modem heb je? Wat is er zoal aangesloten op het modem? Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Alles laatste versie 3 boosters 2.0 modem Box 12 Sagemcom firmware SGEJ10000516.

Niets bekabelt alles werk normaal prima, Regelmatig dip/onderbreking in data aanvoer denk ik vandaag om 17.43 tot 17.45 alles rood zowel de boosters als de router 1 rood lampje ipv 4 groene waarvan 1 knippert.

Router had wel spanning lampje op 220volt aansluiting brandde. Ook 3 lampjes op glasvezelkastje brandden.

2 minuten, zelf niets gedaan, start het systeem weer op.

 

Router defect?


Heb je dit soort dingen in huis?

 


ja werken niet bij mij heb apparatuur die te veel spanning trekt


probleem van router die niets doet los je hiermee ook niet op.


Je hebt het over coax. Wat bedoel je daar mee?


er ligt een oude kabel van Ziggo in mijn huis dit is een coax kabel, wil / kan deze niet vervangen door glasvezel van KPN


Je hebt dus niks aangesloten op het modem. Je hebt 3 zwarte ronde wifi versterkers.  Dat is alles. Het modem staat in de meterkast en waar staan de wifiversterkers?


5 meter van modem kantoor eerste booster, tweede booster 7 in hal richting kamer derde booster 6 meter verder in kamer. maximaal een wand tussen modem en booster en opvolgende boosters.

 


Hoi @harry105, welkom op ons forum!
TV kijken met TV ontvangers aangesloten op superwifipunten moet technisch gezien wel kunnen maar is niet aan te raden, specifiek vanwege de problemen die je nu ervaart. Wifi is gewoon niet écht geschikt voor TV.

Ik snap dat een kabel geen optie is maar dat zou wel de beste aansluitmethode zijn. Er zijn ook kastjes die bestaande coax kabels in huis gebruiken voor hun signaal. Maar dan moet je maar net coax kabels hebben waar je TV's staan.

Een derde optie zou zijn de Smart TV app te gebruiken waar nodig, je hebt dan wel iets minder opties en mogelijkheden maar dit werkt beter via wifi.