Wij hebben een Experiabox V10A en twee KPN Arcadyan Experia wifi-accesspoints in een oude, ruime, woning.
Bekabeld is internet prima. Echter in 1 kamer is heel af en toe enige wifi beschikbaar (14, resp 07 mbps download), maar ook regelmatig niets. De Wifimanager kan daar niets mee. Bij het opstarten vraagt hij wel of je op meerdere apparaten wifiproblemen hebt, maar hij blijkt niet vanaf 1 apparaat te kunnen testen, dat moet je kennelijk per apparaat apart doen.
Als ik dan van een plek waar wifi-werkt op de Macbook bijvoorbeeld, naar een plek ga waar het vaak niet werkt, krijg ik soms voorgaande snelheden, maar ook de melding: Socket probleem en daarna: “je bent niet verbonden met internet”. Dat is nou net het probleem dat ik wil oplossen, maar Wifimanager biedt daartoe geen mogelijkheden.
Ik krijg dus ook geen adviezen hoe ik dit kan oplossen. De kamer waar ik het nu over heb krijgt het wifisignaal via het plafond (gipsplaten, glaswol, multiplexvloerplaten, niet gevulde spouwmuur). Mogelijk moet ik een derde (en elders in het huis een 4e?) accesspoint aansluiten, maar de Experiabox heeft geen ruimte voor voor zoveel aansluitingen. Nog afgezien van het probleem dat ik dan via het dak of buitenmuur kabels moet trekken?
Ik vind het frustrerend da tik niet 1-op-in met iemand met verstand van zaken bh KPN kan overleggen. De winkel verwees mij naar de wifi-manager (waarna ik pas thuis ontdekte dat dat was wat ik al had geprobeerd en ook niet helpt)