Skip to main content

Ong ¾ jaar geleden werden we lid van KPN .We kochten de witte wifi versterkers erbij de man van klantenservice gaf vanalles aan behalve dat zodra je de wifi versterkers op je V12 aansluit je Wifi6 verbinding komt te vervallen en je dus wifi 5 hebt .

Tot vorige week mijn neef ook KPN aansluiting kreeg en een witte v10 modem kreeg ivm adsl nog . Ik zij goh als jij die witte van mij pakt .Dan pak ik jou zwarte dan heb ik alles zwart en jij alles wit . Niet wetende dat die zwarte versterkers wifi6 zijn .

Dat werd me toen verteld .Ik vind het een slechte zaak als je een wifi6 modem hebt en je als provider ouwe wifi versterkers verkoopt .En dan ook nog voor de volle prijs .Dat zou mijn eigenschuld zijn als ik er op gewezen was .Maar geen verkoper van de klantenservice die ons daar op attendeerde . Een telefoontje naar de klantenservice leverde een helaas op . 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo @ehvwheelboy ¾ jaar geleden waren er alleen nog maar witte versterkers, de zwarte super wifi versterkers bestonden nog niet, zijn begin februari 2022 pas geïntroduceerd.

Via de wifi-manager had je misschien de versterkers goedkoper kunnen krijgen, e.e.a. afhankelijk van de resultaten van de wifi-manager-test.

 

 


En nog eens ter aanvulling: WiFi 6 op de zwarte SuperWiFi’s werkt nu ook nog niet in combinatie met een KPN Box 12. Dat moet via een firmware update toegevoegd worden. Technisch kunnen ze het wel, maar het werkt nog niet dus.

De Witte SuperWiFi's gaan nooit WiFi 6 ondersteunen. Want dat kunnen ze technisch gewoon niet.


Hoi @ehvwheelboy . Welkom op het forum.

Om de dekking in huishoudens te verbeteren introduceerde KPN in maart 2020 de zogenaamde superwifi. (de witte ronde). Deze ronde schijven namen het wifisignaal van de experiabox over en zorgden voor betere dekking. In Mei 2020 kwam de Box12 in het assortiment. Dit modem heeft als enige wifi 6 aan boord en je kunt hier ook gebruik van maken als je het modem los gebruikt.

De firmware van beide apparaten is constant in ontwikkeling. Het doel is om de Box12 ook deel te laten uitmaken van de mesh die de superwifi's vormen.  Dat is gelukt. Omdat de superwifi's geen wifi 6 techniek aan boord hebben zal je dus nooit die snelheden op deze combinatie halen. 

De tijd staat niet stil en ondertussen zijn er nieuwe superwifi's op de markt. Deze hebben wel wifi 6 aan boord.  Ze werken qua wifi 6 alleen nog niet goed samen met de box12 en er wordt aan een nieuwe firmware gewerkt.