Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds 20 december ervaren wij een veel slechter wifi verbinding. Apparaten maken meerdere keren per dag geen verbinding meer en vallen uit. Laptop die regelmatig zijn verbinding verliest. Alleen bedraad internet werkt nog betrouwbaar.

Het viel me op dat we van pak hem beet 800 mbps naar gemiddeld 200 zijn gegaan. Gisteren zelfs een tijdje 20 bmps.

21 december heb ik met de kpn klantenservice gebeld en te horen gekregen dat ik een nieuwe modem kon ophalen (de box12). Dit heb ik gedaan en geinstalleerd maar zonder resultaat. Het is nog exact hetzelfde.

Kan iemand mij helpen? Is er iets aan het hand op het netwerk?

Ik heb meerdere malen de wifi manager doorlopen en alles volledig opnieuw geinstalleerd en verschillende factory resets uitgevoerd. Inclusief de superwifi + experia wifi extenders.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, ​​​​​​​

Tim

Welkom op de community ​@TimV6, je hebt al een aantal dingen geprobeerd zo te zien, maar nog zonder het gewenste effect. Ik zag je reactie in een ander topic ook dat het wat beter is geworden maar nog niet optimaal.

Je had de Wifi Manager al geprobeerd zei je, in de Kennisbank hebben we ook een artikel met meer tips voor de draadloze verbinding:

Daarmee kan je het mogelijk verder verbeteren.

Hallo Jasper,

Bedankt voor je bericht, ik had deze stappen ook al doorlopen.

Het gekke is dat er zonder enige wijziging vanaf 20 december het wifi netwerk verslechterd is. Ik had begrepen in een andere post dat er rond die periode een firmware update heeft plaats gevonden. Kan dat de oorzaak zijn?

Zie onderstaand screenshot van het netwerk over de afgelopen dagen.

Je hebt het over zowel SuperWifi's als Experia Wifi's. Welke SuperWifi heb je precies (wit of zwart) en welk modem? Als je SuperWifi 1 (wit) hebt, zal je nog geen update hebben gekregen. Die is daarvoor nog niet klaar. De datum is daarvoor niet belangrijk, het gaat om de apparatuur die je hebt. Voor geschikte apparatuur wordt de update in batches uitgerold. In Product Updates kan je alles over updates lezen.

Ik denk niet dat er in jouw geval een update is geweest. Is er iets anders veranderd met de verbinding of in huis rond die datum? Zoals storingsbronnen die in dat topic genoemd worden?

Goedemiddag Jasper,

Ik heb de SuperWifi 2 (zwart) en 2 experia wifi's. Er is niets gewijzigd in huis, dit is echt van de een op de andere dag gebeurd en zo gebleven. Momenteel halen we maar 60 mbps via de speedtest en is de wifi vandaag alweer 4x uitgevallen.

Ik begrijp gewoon echt niet waar dit vandaan kan komen. Dat het een dipje is oke, maar dit houd nu al 2,5 week aan en het lijkt niet te verbeteren. Zojuist maar weer een reset uitgevoerd maar ook hier weer zonder resultaat.

Als ik de TV nu weer wil verbinden met Wifi ziet hij het wifi netwerk van de buren als meest stabiele terwijl we hier in geen jaren als klant van KPN last van hebben gehad.

Reageer