Skip to main content

Hallo,

Ik heb mn glasvezel in huis in gebruik genomen. Helaas is de aansluiting op een andere plaats dan waar mn coax in huis komt, en waar vroeger de modem stond. Helaas ik het niet mogelijk van mn glasvezelpunt (meterkast) naar hetzelfde punt te komen. Hierdoor staat mn modem nu op een andere plaats, wel in de woonkamer kunnen zetten. Helaas is nu de dekking van WIFI minder dan voorheen, zeker in de tuin, al is het maar een paar meter is het een stuk minder.

Mn model is een V10 en ik heb een oudere witte vierkante wifiversterker staan op de 1e verdieping. 

 

Jammer dat voor mij glasvezel niet veel sneller is of aanvoelt, en ik wel minder dekking heb. Hoe hebben jullie de dekking in huis en tuin met experia v10? Gebruiken jullie wifiversterkers?

 

Ik heb gewoon kabels overal heen. En overal WiFi punten bekabeld aangesloten. WiFi van de Experiabox gebruik ik niet.


Hi @morice! Goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik heb gewoon kabels overal heen. En overal WiFi punten bekabeld aangesloten. WiFi van de Experiabox gebruik ik niet.

Dit is een goede tip. Ook kun je een lange internetkabel van het glasvezelpunt naar je modem toe laten lopen. Die kabel mag best een aantal meters lang zijn, dus wellicht is het op die manier nog mogelijk om je modem op de eerdere plek te krijgen? 🙂

Doorloop ook de Wifi Manager voor de zekerheid. Wellicht valt er nog wat te verbeteren aan de wifi instellingen en is het daarmee al opgelost!


Reageer