Skip to main content

Dag allen!

 

inmiddels heb ik een aardige tijd twee experia wifi punten staan (de zwarte bekabelde kastjes), maar sinds kort heb ik problemen met mijn tweede punt op de eerste verdieping. Wij hebben thuis een abonnement voor 500 mbit/s, beneden haal ik dat nagenoeg altijd met dat experia punt. Boven is het kastje gekoppeld aan een nieuwe cat 6a kabel, maar de snelheid komt hier niet boven de 90 mbit/s, zelfs als ik er direct naast sta en de meting doe.. ik ben zelf best een leek als het gaat om het instellen van de kastjes, maar naar mijn idee is er weinig aan te passen. Weet iemand wellicht hoe dit kan komen dat het tweede kastje niet aan de max snelheid komt?

 

alvast bedankt voor de reacties!

Ik denk dat er een probleem is in de kabel, Is dit een vaste kabel of zijn hier de connectoren op gemonteerd.

Want als ook maar een adertje geen contact maakt of verkeerd ligt aan een van beide zijde valt de verbinding terug op fast ethernet ( 100Mbit )


Dank voor de snelle reactie! Ik heb zelf de connectoren gemonteerd op de kabel aan beide kanten, met een apparaatje gecheckt of alle aders goed zaten en deze gaf aan dat alles oké was. Maar misschien dat ik die dan toch opnieuw moet checken, klinkt wel als een logische verklaring..


Anders even laptop oid op de kabel zetten en dan bij Ethernet adapter status kijkenwat hij geeft.

1000Mbit of 100Mbit.

Heb wel eens dat kabeltester hem goed aangeeft maar dat er toch maar 100Mbit over loopt, 2 nieuwe connectoren en tadaa 1000

 

Kabeltester kijkt naar fysiek contact en doet dit d.m.v veelal een spanning, Spanning kan echter door kleine stukjes lucht overspringen... 


Top, ga ik dat morgen even checken! Thanks voor de tip!