Skip to main content

Hallo

Ik heb zo juist 2 steunpunten van Super wifi conform de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd. 

Voordat ik deze had geplaats had ik een gemiddelde download snelheid van 380 mb/s

Na de installatie had ik nog maar 86mbs 

Vervolgens heb ik contact gehad met de klanten service van KPN deze hebben wat nieuwe software gestuurd na de update kwam ik tot een max van 230 mbs, wat kan hier de oorzaak van zijn.

Als ik kijk in mijn admin van de superwifi staat mijn laptop keurig aangesloten op een 5GHZ aansluiting.

Ik heb een V10 modem.

De medewerker van de klantenservice vertelde dat ik hier de vraag moest stellen mogelijk dat er iemand is die mij kan helpen

Het bereik van mijn wifi is wel enorm verbeterd

 

Vreemd. Hoe zijn ze precies aangesloten en waar staan ze?

De 1e bekabeld en de 2e draadloos?

Welk abonnement heb je, 500?


Vreemd. Hoe zijn ze precies aangesloten en waar staan ze?

De 1e bekabeld en de 2e draadloos?

Welk abonnement heb je, 500?

Ik heb inderdaad abonnement 500.

1 is bekabeld aangesloten in de meterkast, hier staat ook de router en de andere draadloos op de 1e verdieping. Volgens de admin van de wifi staat mijn laptop gekoppeld als 5 ghz  op de wifi in de meter kast


Met welk modem is dat? Staat de wifi daarvan uit? (Of heb je een v10a of Box12 met nieuwste software?)

Hangt die 1e Superwifi een beetje vrij en hoog?

 


Met welk modem is dat? Staat de wifi daarvan uit? (Of heb je een v10a of Box12 met nieuwste software?)

Hangt die 1e Superwifi een beetje vrij en hoog?

 

De wifi hangt inderdaad vrij hoog ongeveer 2.30 meter van de vloer. De Modem is een V10 en de wifi staat inderdaad uit


Ok en je ziet je laptop verbonden met de Superwifi in de meterkast, en op 5ghz?

En wat gebeurt er boven? Word daar tegelijkertijd ook (zwaar) van de wifi gebruik gemaakt?


Ok en je ziet je laptop verbonden met de Superwifi in de meterkast, en op 5ghz?

En wat gebeurt er boven? Word daar tegelijkertijd ook (zwaar) van de wifi gebruik gemaakt?

Nee doelbewust was iedereen beneden en stonden te rest van de apparatuur wat wifi zou kunnen gebruiken uit

 


@Goosbay, welkom op ons forum!
Kun je (om te testen) het superwifipunt eens uit de meterkast halen?

Had je onze wifimanager ook al doorlopen?
Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen als dat makkelijker is, daar hebben we direct contact.

 

 

*admin: bericht aangepast voor herbruikbaarheid.


@Goosbay, welkom op ons forum!
Kun je (om te testen) het superwifipunt eens uit de meterkast halen?

Inmiddels getest en er komt max 10 soms 15 bij.  Vandaag alles opnieuw vanaf het begin geïnstalleerd

Voordat ik de wifi steunpunten had aangesloten had ik via de 5GHz rond de 430 download  Na aansluiten bleef daar tussen de 290 en 340 van over. Buiten de meterkast gaf hij ongeveer 300 en 350 in de speed test.

Het is dus absoluut niet de snelheid die het modem zelf levert op de wifi

IK kan geen oorzaak vinden. Het bereik is wel stukken beter dan voor heen maar de snelheid blijft er bij. Jammer als je voorheen wel die snelheid had


Lastig te zeggen waar dat door komt. De Superwifi’s zijn zeker niet zwakker dan de v10.

Maar het blijft wifi. 500 zul je met moeite kunnen halen, plus de metingen kunnen ook steeds afwijken. Gebruik je de Speedtest van Ookla? En dan altijd via dezelfde server? Als je die veranderd zul je hele andere snelheden krijgen.

Is er geen utp kabel in de woonkamer waar de Superwifi uit de meterkast op kan?


Lastig te zeggen waar dat door komt. De Superwifi’s zijn zeker niet zwakker dan de v10.

Maar het blijft wifi. 500 zul je met moeite kunnen halen, plus de metingen kunnen ook steeds afwijken. Gebruik je de Speedtest van Ookla? En dan altijd via dezelfde server? Als je die veranderd zul je hele andere snelheden krijgen.

Is er geen utp kabel in de woonkamer waar de Superwifi uit de meterkast op kan?

Bedankt voor de reactie na wederom contact met KPN is de vernieuwde software weer op nieuw ingeschoten. Alles nogmaals alles opnieuw vanuit fabrieksinstellingen geïnstalleerd. En het lijkt er op dat het nu beter gaat down is 350+ gemiddeld en up is 400 mb/s gemiddeld. voor nu tevreden, kan weer normaal werken ;)

Bedankt allemaal