Skip to main content

Mijn adaptor is doorgebrand, nadat Liander, per ongeluk 380V ons huis heeft ingejaagd. Ik snap dat KPN mij geen nieuw snoer kan geven, maar ik hoop wel een goede link te kunnen krijgen voor een vervangend snoer. (De router doet het nog wel,  want als ik hem omruil met de andere Super Wifi module werkt die wel.)

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt kOrigineel]

Hallo @jerwil ,

Het snelste is om even naar een KPN-winkel te lopen. Daar hebben ze die adapters normaliter op voorraad liggen. Het alternatief is bellen naar 0800-0402. 

 


Hallo @jerwil ,

Het snelste is om even naar een KPN-winkel te lopen. Daar hebben ze die adapters normaliter op voorraad liggen. Het alternatief is bellen naar 0800-0402. 

 

@jerwil 

Is het inmiddels gelukt? 


Hallo @jerwil is er verder niets kapot gegaan, want ik neem aan dat je veel meer dingen op diverse stopcontacten aangesloten had?

 


Helaas nog niet gelukt. Bij service desk kreeg ik te horen dat snoer met adapter niet los verkrijgbaar is. Ik ben nu dus maar zelf aan het zoeken maar heb nog niet de goede gevonden.

 

Inderdaad er is meer stuk zoals: inductie kookplaat, koffie apparaat, relais zonnepanelen ( en hopelijk niet meer dan dat), alle smartlampen. Meerdere stekkerdozen met overspanningsbeveiliging, maar die hebben gelukkig wel hun werk gedaan.


Ik neem aan dat je inmiddels bij Liander een stevige schadeclaim hebt ingediend c.q. je inboedelverzekeraar hebt benaderd.


Hoi @jerwil. Wat vervelend dat er zo veel apparaten nu defect zijn. De garantietermijn op een Wifi versterker (ExperiaWifi en SuperWifi) is 2 jaar. Om gebruik te maken van de garantie heb je een aankoopbewijs nodig waarmee aangetoond kan worden wanneer het gekocht is. Bij een defect apparaat kan je binnen de garantietermijn van 2 jaar met het apparaat en het aankoopbewijs* vervolgens langs gaan bij een KPN winkel, daar wordt het omgeruild. Wanneer je het aankoopbewijs op papier kan mee nemen of kunnen tonen op de mobiele telefoon. 


Ik word van kastje naar de muur gestuurd. Apparaat is iets meer dan 2 jaar oud.  Niemand die mij een los snoer met adapter kan aanbieden (hoeft niet gratis!! KPN kan er niets aan doen dat Liander 380 V op mijn stroomnet heeft gezet). 

De adapters die KPN gebruikt op de WIFI routers blijken NIET standaard te zijn inmiddels 2 adapters met exact dezelfde input en output waardes besteld op internet en geen van beide paste.  Ik dacht dat KPN milieu bewust bedrijf was, maar kennelijk moet ik, een nog goed functionerende super wifi vervangen, alleen maar omdat er geen adapter voor te verkrijgen is? Advies van KPN helpdesk is in winkel langs gaan en misschien dat ze nog wel een losse kabel hebben.  Dit is een tegenvaller. Jammer want voor de rest zeer tevreden over KPN.


Ik had je heel graag zelf verder geholpen hierin, maar helaas hebben wij niet de mogelijkheid om een losse adapter toe te sturen. 😓


Teleurstellend. Ik weet dat KPN veel doet aan duurzaamheid, daar ook veel publiciteit mee zoekt en krijgt. Maar dit is dus duidelijk “overlooked” en dat is wel een blunder. Kost mij niet allen €200, maar er worden dus twee Wifi routers vernietigd alleen omdat er 1 snoertje stuk is. Slechte beurt KPN!! Ik weet nu even niet wat te doen.


De schade aan de adapter van de Superwifiversterker moet Liander betalen dus koop gewoon een nieuwe superwifi en laat Liander die betalen.


@jerwil, ik kom hier even op terug want ik zie denk ik wat miscommunicatie ontstaan. Het gaat jou specifiek om een stroomadapter, toch? En niet de hele SuperWifi? Want een losse stroomadapter voor de witte SuperWifi kunnen we naar je opsturen. Vul daarvoor je forumprofiel even in en reageer hier weer, dan regelen we dit. 

Als het wel gaat om het hele apparaat, dan komt wel garantie om de hoek kijken en zul je een geheel nieuwe moeten aanschaffen (gezien je over de 2 jaar zit).


@Erik_,

Je collega Vikash had het naar mijn idee niet verkeerd begrepen, zie dit stuk:

maar helaas hebben wij niet de mogelijkheid om een losse adapter toe te sturen. 😓

Ik denk persoonlijk dat het wat onduidelijk is of er uberhaupt Superwifi/Experia wifi adapters gestuurd kunnen worden, of dat het onduidelijk is of dat na 2 jaar alsnog mag ja of nee.Misschien kun je dit met het forumteam bespreken?


We hebben het er even over gehad inderdaad. En Jerwil heeft laten weten dat hij inmiddels via de klantenservice een nieuwe stroomadapter heeft gekregen :)