Skip to main content

Ik heb het volgende probleem met mijn superwifi2 dat regelmatig de verbinding met mijn beveileging camera word verbroken 

na reset van de superwifi heb ik weer verbinding 

maar ja als ik niet thuis ben kan ik niet mijn superwifi resetten dus wat heb ik dan aan deze superwifi niets en dus weg gegooid geld 

Ps de camera werkt op 2,4 gherts 


Goedemorgen @Jos-klant en welkom hier op ons forum!

Dat is een irritant probleem dus goed dat je hier melding van maakt. Krijg je het wegvallen vaker als je meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt? Of maakt dat verder niet uit? En maakt het ook nog uit hoe ver je van je modem staat wat het wegvallen betreft? Verder ben ik nog benieuw welk type Experia Box je in gebruik hebt en om wat voor merk/type beveiligingscamera het precies gaat. 


Beste Jan sorry dat ik nu pas reageer maar ik ben op vakantie en omdat we nu niet thuis zijn word er ook geen WiFi gebruikt waardoor het signaal van de expiriabox v 10 A sterk genoeg is om mijn camera die op 2.4.gHertz draait te bedienen 

wat ik gek vind waarom de superwifi2 niet gewoon blijft draaien 

als ik nu vanaf mijn vakantie bestemming inlog op de camera zie ik dat het WiFi signaal 2 streepjes is terwijl als ik de hele boel gereset heb dan heb ik 5 streepjes 

maar ja dan gebeurd er  snachts iets en dan heb ik ineens weer 2 streepjes WiFi op mijn 

het is dus niet waarom ik de superwifi2 heb aangeschaft 

volgens de WiFi manager had ik aan 1 superwifi2 punt genoeg omdat hij met de experiabox v 10 A  samen werkt 

kijk als ik thuis ben en dus verschillende dingen gebruik 

2 telefoons en 2 iPads kan ik mij voorstellen dat het WiFi signaal minder word 

vandaar de versterker 

als ik weer thuis ben ga ik het allemaal nog eens bekijken en als het dan nog niet werkt heb ik voor niks een superwifi2 aangeschaft 


Ps Jan ik heb in de experiabox de extra WiFi aangezet een aparte netwerk naam zoals afbeelding met een aangepast wachtwoord niet zoals op foto en dit heb ik ook in mijn camera gezet dus de camera ziet dan ook direct na reset de extra WiFi en als ik dit gedaan heb zie ik in de camera instelling ook direct 5 streepjes van de WiFi maar de volgende dag is het dus gewoon weer shit 1 of 2 streepjes van de camera WiFi 

en dan weet ik dat de superwifi2 er weer tussen uit is 

dus wat moet ik hier dan mee 

groet Jos

 

 


Goedemorgen @Jos-klant.

Geen punt wat betreft je 'late' reactie hoor! Waar ik vooral even benieuwd naar ben, is hoe je de Super wifi hebt aangesloten op de Experia Box; bekabeld of draadloos? Wat ik je ook alvast aan kan raden, is om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen, wellicht dat hier de verlossende tip of truc al tussenstaat! 


Ps Jan ik heb in de experiabox de extra WiFi aangezet een aparte netwerk naam zoals afbeelding met een aangepast wachtwoord niet zoals op foto en dit heb ik ook in mijn camera gezet dus de camera ziet dan ook direct na reset de extra WiFi en als ik dit gedaan heb zie ik in de camera instelling ook direct 5 streepjes van de WiFi maar de volgende dag is het dus gewoon weer shit 1 of 2 streepjes van de camera WiFi 

en dan weet ik dat de superwifi2 er weer tussen uit is 

dus wat moet ik hier dan mee 

groet Jos

 

 

Je moet de optie Wifi steering in de extra Wifi op uit zetten en aangezien je enkel de 2.4Ghz nodig hebt in de extra Wifi zou ik de 5Ghz ook uitzetten. 


Hoi Cappicino2 ik ga dat proberen 

bedankt voor het meedenken 

en als dat werkt zal,ik dit zeker laten weten 


JanZ ik heb de superwifi2 eerst met kabel geladen zoals in de handleiding staat en daarna los in de andere hoek van de kamer gezet zodat hij dicht bij mijn 2,4 gHertz camera staat 


Hoi Cappicino2 ik heb het geprobeerd maar nadat ik dit gedaan heb 

Zo als foto had ik dus 4 streepjes WiFi O-mijn camera zie foto is snachts om 1:10 gemaakt 

Smorgens om 10:01 had ik dus weer 2 streepjes 

heb nog een keer steering aangezet maar dit geeft geen resultaat 

dus snachts gebeurd iets waardoor de camera word losgekoppeld van de Superwifi2 en weer verbinding maakt met de Experiabox V 10 A

dus ik word radeloos ik kan toch niet iedere keer de zooi moeten resetten 


Beetje vergelijkbaar met dit topic denk ik:

https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/wifi-versterker-valt-s-nachts-uit-en-start-ook-weer-op-598733

Het lijkt erop dat de SuperWiFi's 's nachts gewoon een keer alle verbindingen droppen ofzo. Misschien om hun geheugen leeg te maken ofzo?