Skip to main content

Vandaag KPN geïnstalleerd. Modem in meterkast en bedrade Superwifi op eerste etage werken goed. Alleen het tweede Superwifi punt wat we beneden willen hebben in de keuken werkt niet. Gewoon eerst aangesloten op de modem bedraad en toen na 20 minuten in keuken neergezet. Blijft groen knipperen en het wifi signaal geeft geen internet. Ik vraag me af of hij wel contact probeert te maken met de modem in de meterkast of dat hij probeert met het andere wifipunt boven contact te maken (want dat is veel verder). Iemand ervaring hiermee?

Dus bedraad Superwifi boven werkt goed maar tweede superwifi gewoon beneden in omgeving van modem niet. 

 

Overigens ziet de WIFI app van KPN de punten helemaal niet (in de modem overigens wel).

Welk modem heeft u?


Modem 12 B (deze week nieuw ontvabgen)


Tweede Superwifi blijft dus groen knipperen en zorgt ervoor dat er geen internet meer is op Begane Grond. Heb hem nu uitgeschakeld

 


Ik vermoed dat het Wifi signaal van het modem te zwak is in de keuken (waarschijnlijk teveel obstakels ertussen enzovoort) om een fatsoenlijke verbinding te maken met het superwifi punt probeer superwifi te verplaatsen dichter bij de modem en kijken of dat verbetering geeft. 


Dat is niet het geval, de keuken is echt om de hoek en daar heb ik prima wifi nog. Ik vraag me alleen af of hij probeert et de modem contact te maken of met het andere superwifi punt dat op de 1e etage staat. Weet iemand wat de default is? 


Als het wifi punt inderdaad om de hoek is van het modem dan is het misschien een idee om die ook bedraad aan het modem te verbinden. 


dat lukt helaas niet


Als Wifi van de experia box 12 sterk genoeg is in de keuken zoals je aangeeft dan zou het Wifi punt daar prima mee moeten kunnen verbinden.

Geef anders het Wifi punt een reset en probeer opnieuw. 


ik heb de wifi punten beneden (draadloos) en boven (bekabeld) omgewisseld en nu doet hij het wel, bizar genoeg.

Alleen in de KPN app THUIS zijn beiden niet zichtbaar. Hij blijft daar hangen op ‘we halen de gegevens van je wifi verbinding op’ . ‘app wacht op reactie van je modem of wifivesreterker’ tot ‘ ‘geen Expedia box gevonden’

 

Maar goed we hebben werkende wifi 


Dat kan ook inderdaad, mooi dat het nu wel werkt 👍