Skip to main content

Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem sinds een paar weken.
De (super) WiFi doet het ‘s ochtends bij wakker worden niet. Alle apparaten zijn ineens met 5g verbonden, de super WiFi punten (onbekabeld aangesloten) zijn niet meer in de thuis app terug te zien, maar het groene lichtje brandt wel op de Experia 10a.

 

Ook ik herstart vervolgens de Experia box. Dan gaat het meestal een ochtend goed, maar de ochtend erna is er weer geen WiFi. 
Wat gebeurt er snachts in de experiabox waardoor de WiFi wordt verbroken en de verbinding met de superwifi niet meer hersteld?

 

hopelijk kan iemand gauw met MBE en mij meekijken.
 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dat klinkt allemaal niet goed, @NadjaS .

Ik denk dat het verstandig is om alles eens van de grond af opnieuw op te bouwen. In dit topic kun je lezen hoe dat in z'n werk gaat:

Laat je weten of je hier iets aan hebt? En mocht het niet lukken, laat je dan weten bij welke stap het mis gaat? 


Hoi, ik heb alles gereset en weer opnieuw ‘opgebouwd’. Zowel de experiabox 10a als de superwifi 2’s!

ik ga het de komende ochtenden monitoren 😎

 

Bedankt voor het meedenken!

 


Ik ben benieuwd, @NadjaS !


Gisteren is het goed goed gegaan! Maar vanochtend stonden alle devices op de boven verdieping weer op 5G en waren de superwifi’s 2 niet terug te zien in de thuis app.

experiabox 10a beneden had echter groen lichtje en op beneden verdieping was de WiFi weer beschikbaar. 
Door de experiabox te restarten worden de WiFi punten weer weergegeven in de app en is er op de boven verdieping weer WiFi beschikbaar.

 

Wat er in de nacht gebeurt tussen de Experia box en de superwifi 2 punten weet ik niet, maar het gaat iig niet goed. De superwifi punten zijn niet bedraad aangesloten trouwens.

kan iemand van kpn eens in de logging van de experiabox kijken?

 

groetjes en bedankt,

Nadja 


Vanochtend was het weer prijs, ik heb net, zoals Serge hierboven beschrijft, de WiFi punten eens uit en aan gezet (geen modem restart oid) en toen deden ze het weer en kon er weer verbinding met het WiFi netwerk gemaakt worden op de bovenverdieping.
 

 


Dat gaat niet lekker, @NadjaS .  Ik werk morgenavond. Kan ik jou dan even bellen? 


Ja hoor 


@Erwin_  ik heb geen telefoontje ontvangen. Kan dit kloppen?

 

Vanochtend was het weer prijs. Al enig idee waar het aan kan liggen?


Dat is langs elkaar heen gegaan. Mijn excuus, @NadjaS .

Schikt morgen. In het begin van de middag? Dat ik even bel.


Dat is goed @Erwin_ !


Ik krijg je niet te pakken, @NadjaS . Ik heb een voicemail ingesproken.

Morgen nieuwe poging? Of vrijdagavond? 


@NadjaS In de superwifi/experiawifi staat een setting “Auto Channel Selection” die s 'nachts voor wat actie kan zorgen. Default staat deze ingeschakeld!

Probeer eens als je deze uitschakelt ( en opslaan) of je problemen dan zijn verholpen.

 


Hoi radioman!  bedankt voor het meedenken. Ik heb een v10a modem en kan niet rechtstreeks op de superwifi inloggen (volgens mij). Als ik op het modem inlog dan zie ik de volgende settings. Kan ik hier iets in veranderen?

 

 


@NadjaS Een heel goede opmerking, volgens mij is het inderdaad niet meer mogelijk om direct op een Superwifi/Experiawifi in te loggen. Daar heb ik met mijn antwoord geen rekening mee gehouden.

Zelf heb ik de mogelijkheid om een Experiawifi in een ander subnet aan te sluiten en zo alsnog te kunnen inloggen. De setting die ik aangaf is alleen toegankelijk via de webinterface van de Superwifi/Experiawifi, dus dat is voor je nu dus niet te proberen. 

Weet niet of @Erwin_  nog een mogelijkheid heeft om dat aan te passen? 


@Erwin_ ik heb je een privé bericht gestuurd

 

toch bedankt voor het meedenken @Radioman 


Gebruik bij wijze van test eens kanaal 36 bij de 5Ghz wifi. Dit is een manier om van de automatische kanaal keuze af te komen.


Leuk je even gesproken te hebben. We hebben de tip van @BruisTablet geprobeerd. Nu even afwachten.

 

@BruisTablet  geef je deze tip ivm eventueel vliegverkeer in de buurt? Of heeft het een andere reden?  @NadjaS woont 10 minuten van Maastricht airport namelijk.; 


Thanks voor het meedenken heren. Ik ga het de komende dagen monitoren 😊


Goedemorgen, vanochtend was het weer zover: de bovenverdieping was verstoten van de WiFi.

Het vastzetten van het kanaal is geen oplossing voor mij, helaas.

 

@Erwin_  wat gaan we nu testen? 


Ik overweeg een monteur.  Op welke dag(en) ben jij thuis?


Aanstaande vrijdag in de namiddag komt het beste uit.


@Erwin_ ik heb nog eens het forum doorgespit en ik zie toch verschillende topics waarin hetzelfde probleem wordt omschreven. Probleem lijkt zich na de laatste superwifi (2) update voor te doen bij klanten met een Experia box 10a. Volgens mij heeft een monteur weinig meerwaarde in dezen. Enig idee wanneer er weer een update komt voor de superwifi 2?


@NadjaS Ik stuur je even een privébericht


Hoi allemaal, sinds enkele weken heb ik experiabox 12 in gebruik en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Combi experia 10a en superwifi 2 punten lijkt dus niet lekker te werken.

Bedankt allemaal voor het meedenken!


Dank voor de update, @NadjaS .  ! Ik ben blij dat het nu goed werkt.