Skip to main content

Ik heb een KPN abonnement van 1000 MB.

Naast de experiabox  V10 , 4 super wifi-versterkers.

Op kantoor waar de 1e wifi-versterker ( via kabel verbonden  met Experiabox) staat kom ik tot een snelheid van 220 Mb.

De tweede staat een meter of vier verder in de keuken en kom tot een snelheid van 56 Mb.

De derde staat in de kamer en komt tot 84 mb.

De vierde staat op de veranda buiten en komt tot 46 Mb.

Kortom alles bij elkaar een teleurstellende snelheid.

Wat kan ik eraan doen om de snelheid te verhogen ?

 

De wifi van het modem is wellicht uit? Wil je een behoorlijke snelheid hebben dan moet je de wifi versterkers uiteraard bekabeld aansluiten op het modem.  Als he dat niet doet verlies je enorm veel snelheid. 


Een WiFi verbinding via een draadloos aangesloten SuperWiFi is altijd een stuk minder snel. Dus als u die snelheden op wilt krikken: sluit ze allemaal bekabeld aan.


Hoi @Trompenburg, welkom op het forum. De eerste SuperWifi is bekabeld aangesloten op de Experia Box begrijp ik. Vanaf daar zijn de andere SuperWifi-punten draadloos verbonden met de eerste? Bij draadloze verbindingen kan signaal verlies optreden, het signaal gaat door de lucht en is daardoor gevoelig voor omgevingsfactoren. Zitten er mogelijke storingsbronnen tussen de SuperWifi's in, die daar een aandeel in kunnen hebben? Welke kleur hebben de lampjes op de punten?

In dit topic kan je meer lezen over de installatie en gebruik van de Super Wifi: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Ook de lampjes worden daarin uitgelegd.


Als ik de WIFI van de Experia box aanzet is die snelheid ongeveer 2 x zo hoog als van het bekabelde Super WIFI punt. In de huiskamer zie ik dan het netwerk van de Experiabox met twee streepjes signaal terwijl de super wifi alle streepjes weeergeeft, je zou dan verwachten dat je daarmee ook de hoogste snelheid zou meten, dat is echter niet het geval. 

andere vraag: klopt het dat ik dan 2 netwerken ( experia box + Super Wifi) heb met dezelfde naam ? zo ja kan ik die aanpassen ? 


Zoveel zou de snelheid via het SuperWifi-punt niet moeten verschillen van de Experia Box zelf. Het Wifi netwerk van de V10 werkt niet samen met de Superwifi's, maar het zou ook niet als een apart netwerk getoond moeten worden. Je kunt het Wifi netwerk van de V10 het beste uitzetten. 

Het kan zijn dat je het kanaal waar de SuperWifi-punten op uitzenden moet wijzigen, dat kan je doen door op het eerste punt in te loggen, De andere 3 punten nemen die instelling daarna automatisch over.


Hoe kun je inloggen op de Super Wifipunten ? als dat met de App van KPN thuis is daar ben ik het wachtwoord van kwijt en lukt het mij met de uitleg van KPN ook niet om de boel te resetten.


even een andere vraag, ik heb 5 super Wifi punten, moten die allemaal dezelfde Hostnaam hebben of allemaal verschillende namen ?


Als je dat wachtwoord kwijt bent kan je ze inderdaad resetten en daarna opnieuw instellen. Dan heb je een verse start inclusief het wachtwoord. Dat wordt ook toegelicht op de pagina over de SuperWifi waar ik eerder naar verwees.

Het resetten lukte niet zeg je, wat lukte daar precies niet aan? Wat gebeurde er als je de SuperWifi's probeert te resetten?