Skip to main content

Hallo,

Ik heb een KPN Box 12 met firmware versie V12.C23.04.39. Om ongeveer om de 2 dagen val de verbinding van de primary Superwifi1 (witte schotel) weg. Na opnieuw opstarten van het wifi punt werkt het weer voor een paar dagen. Ik heb de indruk dat dit alles is gebeurd na deĀ upgrade naar de nieuwste firmware. Voorheen heb ik nooit problemen gehad en waren ze zelfs bedraad aangesloten op de verschillende verdiepingen.

Vandaag heb ik volgens de instructies uit het kennisbank artikel ā€˜"KPN SuperWifi: installatie en gebruikā€ een "schone installatie van SuperWifi puntenā€ uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Ik krijg de SuperWifi1 punten niet meer aan de praat; bedraad en draadloos niet. Ik kon trouwens wel op SuperWifi1 punt inloggen maar geen apparaat was verbonden. Ik zag ook het primary SuperWifi 1 punt als ander Wifi netwerk staan. Dat was voorheen ook niet het geval.

Heeft iemand nog tips om de 2 SuperWifi1 punten werkend te krijgen?Ā 

Alvast bedankt voor de hulp,

Roy

Ik zou in ieder geval proberen om de wifi van het modem uit te zetten.Ā  Uiteraard moeten de SuperWiFi's wel bekabeld zijn in dat geval.Ā 


Ik geloof dat de modems met SuperWiFi 1 nog niet geĆ¼pgraded mogen worden, dit is in jouĀ geval dan fout gegaan. Vul alvast je profiel in met al je gegevens indien je dit nog niet gedaan hebt voor de moderators zodat ze actie kunnen ondernemen wanneer ze aan je topic toe komen.


Bedankt voor jullie reacties.

Het uitzetten van de WiFi van het modem heeft niet geholpen maar dat heeft me wel naar een oplossing geleid. Ik zag namelijk op mijn iPad het SSID van het SuperWifi1punt zelf in mijn overzicht van WiFi netwerken staan. Nu realiseerde ik me dat dat dezelfde SSID moet zijn zoals ik dat in de KPN Box 12 heb gedefinieerd.

Ik heb ingelogd op het SuperWifi punt en het SSID en de veiligheidsleutel ingevuld van mijn eigen SSID van de KPN Box 12.

Ik was ervan uit gegaan dat nadat ik de SuperWifi punten had teruggezet naar de fabrieksinstellingen en volgens instructie weer gekoppeld had,dat de WiFi gegevens van mijn KPN Box 12 door de SuperWifi punten zou worden overgenomen maar dat bleek dus niet het geval. Het werkt nu weer in ieder geval. de SuperWiFi punten zijn Ā net zoals voorheen bedraad.

Nu maar hopen dat de reset er ook voor zorgt dat niet om de 2-3 dagen mijn primary SuperWifi punt de verbinding verliest.