Skip to main content

Voor mijn schoonouders heb ik vorig jaar een SuperWifi 1 punt in de winkel gekocht en toegevoegd aan het netwerk met een Box 12. Werkte draadloos prima in het begin maar sinds een aantal maanden niet meer. Het SuperWifi 1 punt ligt nu stof te happen want het lampje brand alleen maar rood.

 

Nu lees ik dat de laatste update ervoor heeft gezorgd dat SuperWifi 1 in mesh niet meer werkt en dat het niet de bedoeling was dat deze update werd gepusht als er een SW1 aanwezig is. Toch is dit gebeurd want ik zie dat de software versie V12.C.23.04.38 is.

Kan deze terug gedraaid worden naar een firmware zodat het wel weer werkt? Of kan de SW1 omgeruild worden voor een SW2?

Bekabeld aansluiten is geen optie. Het moet gewoon weer draadloos werken zoals het eerst het wel deed.

De software kan niet teruggedraaid worden.

Het witte wifi-punt kan niet geruild worden, is je eigendom.

Je kunt via de wifimanager eventueel wel 1 of meer zwarte wifipunten bestellen met een flinke korting.

KPN is bezig met het updaten naar gelijkwaardige software voor alle actuele producten, van modems tot ern met wifipunten. Dit gebeurt stapsgewijs, ook het witte wifipunt komt een keer aan de beurt of heeft deze update al gehad @HermanPlus 


Van wat ik heb gelezen was het niet de bedoeling dat mensen met de Box 12 en SW1 de update zouden ontvangen. Is in dit geval dus wel gebeurt waardoor werkende apparatuur nu niet meer werkt zoals het hoort.

Andere punten kopen of maar wachten (wie weet tot wanneer..) tot een software update klinkt niet als een realistische oplossing hiervoor. 

 

Hoop dat een admin hier nog op kan reageren.


Hoi @HermanPlus . Dat kan ik en excuses voor de late reactie. 

Als jij per ongeluk bent overgezet en je krijgt nu je Superwifi1 niet meer aan de praat kan de helpdesk deze voor jou omruilen (althans ze sturen een aparte afdeling aan). De SW1 wordt dan een SW2

Hiervoor zal je moeten bellen met 0800 0402.  

 


Ik zit ook precies met dit probleem… 
2 punten destijds middels een actie genomen i.p.v. de korting.
Sinds oktober deze update/malware binnen gekregen, sindsdien ontzettend veel tijd gespendeerd en tot de conclusie gekomen dat 1 SW1 punt bedraad aan het modem moet, echter geen goede wifi dekking door mijn huis door deze opzet.

Eerder dit jaar meerdere keren gebeld naar de voorgestelde ‘help’desk, die ook van niets lijken te weten en je modem op afstand resetten. Zodat je daarna weer een uur aan de lijn kunt hangen, top service.