Skip to main content

Ik heb 2 superwifi 2.0 punten (onbekabelt). 1 wifi punt (ik noem dit wifipunt A, op 1e verdieping) geeft opeens rood licht. Ik heb het volgende gedaan:

1. modem uitgezet en na 20 sec. weer aan.  Het Wifi punt A blijft ROOD.
  2. wifipunt A naast de modem geplaatst en met een korte kabel aangesloten op modem. Wifi knippert eerst groen, daarna continue groen. (hoera!). ps: hij wordt niet eventjes blauw. Dus het probleem lijkt niet in het wifipunt A zelf te liggen!
  3. Wifi punt A weer naar 1e verdieping gebracht: helaas, toch weer ROOD.
  4. 10-12 sec. de resetknop ingedrukt (tot 5 x knipperend rood). Daarna met aan/uitknop uitgezet.
  5. Wifipunt A weer met kabel aangesloten op modem. Eerst groen knipperen, dan paars knipperen, dan, na 4.30 min continue groen. (hoera!) ps: opnieuw geen blauw.
  6. Nu terug naar de plek op de 1e verdieping (zonder kabel): Helaas weer ROOD!
  7. Opnieuw stap 4 - 5. uitgevoerd tot continue groen.
  8. Met uitknop het wifipunt A uitgezet en de kabel tussen modem/wifipunt weggehaald: Daarna A met aanknop weer aangezet (afstand modem tot wifipunt is 5 cm): weer ROOD.
  9. De twee wifipunten (A en 😎 van plek verwisselt (onbekabelt): Wifipunt A blijft rood (zowel begane grond als 1e verdieping); Wifipunt werkt goed op beide plekken.
  10. Conclusie: wifipunt A werkt bekabelt, maar onbekabelt niet (zowel beneden als boven, ook 5 cm naast de modem). Wifipunt B werkt altijd en overal goed.

Wat kan ik nog doen? Zie ik iets over het hoofd?

Langer laten staan als 4.30 minuten. Probeer het eerst een half uur. (Wel eerst weer ff helemaal resetten.)

En na het onbekabeld plaatsen ook weer ff de tijd geven om groen te worden.

Hi John_92. Dank voor je snelle reply. Ik heb inderdaad na het resetten het wifipunt A nog 20 minuten laten staan (onbekabelt): het blijft rood (met het wifipunt zeg zo'n 5 cm verwijderd van het modem). Denk je dat 30 min/1 uur nog zou kunnen helpen? Bedenk ook dat alles goed gaat met wifipunt B.

Hallo, Ik heb de test herhaald: het wifipunt weer met de kabel verbonden: dan wordt ie na enige tijd continue groen. Vervolgens dit zo'n 40 minuten laten staan. Daarna de kabel weggehaald: na enkele minuten is ie weer rood.

Is er nog iets dat ik kan doen?

Hi @Jacques smeets, we hebben hier tips verzameld over wat je kunt proberen bij een rood lampje op SuperWifi:

Kom je er daarmee niet uit, kan je voor snellere hulp ook bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar helpen je dan meteen verder met uitzoeken wat er aan de hand is.

Reageer