Ik heb 2 superwifi 2.0 punten (onbekabelt). 1 wifi punt (ik noem dit wifipunt A, op 1e verdieping) geeft opeens rood licht. Ik heb het volgende gedaan:
- modem uitgezet en na 20 sec. weer aan. Het Wifi punt A blijft ROOD.
- wifipunt A naast de modem geplaatst en met een korte kabel aangesloten op modem. Wifi knippert eerst groen, daarna continue groen. (hoera!). ps: hij wordt niet eventjes blauw. Dus het probleem lijkt niet in het wifipunt A zelf te liggen!
- Wifi punt A weer naar 1e verdieping gebracht: helaas, toch weer ROOD.
- 10-12 sec. de resetknop ingedrukt (tot 5 x knipperend rood). Daarna met aan/uitknop uitgezet.
- Wifipunt A weer met kabel aangesloten op modem. Eerst groen knipperen, dan paars knipperen, dan, na 4.30 min continue groen. (hoera!) ps: opnieuw geen blauw.
- Nu terug naar de plek op de 1e verdieping (zonder kabel): Helaas weer ROOD!
- Opnieuw stap 4 - 5. uitgevoerd tot continue groen.
- Met uitknop het wifipunt A uitgezet en de kabel tussen modem/wifipunt weggehaald: Daarna A met aanknop weer aangezet (afstand modem tot wifipunt is 5 cm): weer ROOD.
- De twee wifipunten (A en van plek verwisselt (onbekabelt): Wifipunt A blijft rood (zowel begane grond als 1e verdieping); Wifipunt werkt goed op beide plekken.
- Conclusie: wifipunt A werkt bekabelt, maar onbekabelt niet (zowel beneden als boven, ook 5 cm naast de modem). Wifipunt B werkt altijd en overal goed.
Wat kan ik nog doen? Zie ik iets over het hoofd?