Skip to main content

tot nu toe kreeg ik de wifi versterkers iedere keer weer aan de praat, maar dat lukt me nu niet meer. Router gereset, rechtstreeks verbinden met de router, lang laten staan met groene lampjes. Maakt allemaal niets uit. Zodra ik de kabel los trek wordt het lampje rood.

Welkom op de community @Evert Thomas. Je zegt dat je de router hebt gereset, daarmee bedoel je het modem vermoed ik? Had je de het SuperWifi punt ook een reset gegeven en daarna helemaal opnieuw ingesteld? Deze artikelen in onze Kennisbank kunnen je hierbij helpen:

 


alles geprobeerd, maar helaas. Vaste kabel er uit en het lampje brand paars. Ook instructies bij paars lampje gevolgd. Helpt ook niet.


Dat SuperWifi punt had je ook met een directe kabel aangesloten op het modem, zonder iets er tussen? Na een reset hoort dat punt zich dan opnieuw te moeten configureren. Wordt het lampje dan wel weer groen, of blijft die de hele tijd paars branden?


blijft paars branden


Ook tijdens de reset zelf? Dan moet het lampje rood gaan knipperen om aan te geven dat de reset gestart is, zoals in het tweede artikel wat ik noemde is beschreven? 


dat gaat allemaal goed, tot ik de vaste kabel er uit haal. Dan weer paars


Hoe lang zat die kabel er op dat moment in? Bij een paars lampje moet de kabel meerdere minuten aangesloten blijven om de SuperWifi in te stellen. Je kunt 'm beter langer aangesloten laten dan te kort.


is een week lang genoeg?


Ja, dat is zeker niet te kort. We zien vaker dat mensen enkele minuten lezen en dan zo'n 20 seconden wachten, dat is waarom ik het noemde. Maar dat is bij jou duidelijk niet van toepassing. Ik heb het gevoel dat deze SuperWifi een defect heeft waardoor die niet opnieuw wil verbinden. Hoe lang heb je deze al? Als het minder dan 2 jaar is valt het nog binnen de garantie en kan je deze (inclusief de aankoopbon of factuur waar ze opstonden) naar een KPN Winkel in de buurt gaan om deze om te ruilen. Als het buiten de 2 jaar is is de garantie vervallen, dan kan je een vervangende SuperWifi bestellen of kijken of dat via de Wifi Manager kan. 


Is in juni pas twee jaar in gebruik. Ik zal er morgen mee naar de KPN winkel. Wel irri dat ik daar 20 kilometer voor moet rijden. Kan mijn tijd wel beter besteden.


net terug van de KPN winkel in Assen. Zij konden niets terug vinden in het systeem van mijn contact met jullie(helpdesk) Ik had een foto gemaakt van ons gesprek dus moest hij het wel geloven. Hadden geen super wifiset op voorraad. Ik had hun moeten bellen zei de medewerker.(?) ik kon naar Groningen rijden of ze daar misschien een set op voorraad hadden. Of ik moest bellen naar de klantenservice. Is dus gewoon niet gelukt. 


Dat de winkel ze niet op voorraad had is lastig, dat kunnen we niet van te voren inzien of voorspellen. De winkel bellen is niet mogelijk, ze hebben geen direct nummer. Groningen kan dan een optie zijn, maar dat is ook niet handig qua afstand volgens mij. Je kunt ons ook bellen op 0800-0402, dan kan dat samen bekeken worden.


@Evert Thomas @Jasper van KPN Ik vind het raar dat de KPN winkelen geen nummer hebben. Even gezocht op internet voor Groningen

KPN XL winkel Groningen

Kieler Bocht 17
9723 JA - Groningen
050-5492577
 


Ze hebben een nummer, maar die wordt doorgeschakeld naar 0800-0402. In het verleden kon je wel zo in contact komen met de winkel, maar dat zorgde ervoor dat er iemand in de winkel een mini klantenservice werd en niet meer het werk in de winkel kon doen. Om te zorgen dat die mensen hun eigenlijke werk wel kunnen doen is toen gekozen voor die doorschakeling.


0800-0402 had ik vorige week ook gebeld ,maar die verwees me weer door naar de klantenservice, die wees me weer door naar de helpdesk. KPN leert ook hoe je klanten op afstand moet houden. 


Ik snap niet helemaal van waar je naar waar bent doorverwezen, 0800-0402 is de helpdesk, dat is de klantenservice. Dat zijn geen verschillende dingen. Het vervangen binnen de garantie kan via die weg en via de KPN Winkel, via het forum heb ik die mogelijkheid niet.


@Jasper van KPN 0800-0402 of 0800-0403? Andere KPN winkels hebben deze nummer als hun eigen nummer.


@Jasper van KPN 0800-0402 of 0800-0403? Andere KPN winkels hebben deze nummer als hun eigen nummer.

0800-0403 is de zakelijke helpdesk.Â