Skip to main content

Toevallig blijk ik een van de eersten te zijn met zo’n super wifi2. Het aansluiten gaat echter voor geen meter, wat ik ook probeer. SW2 probeert zich aan te melden bij de experia v10a, dat zie ik door het groen knipperende lampje. dan na een seconde of 30 stopt dat en gaat het lampje op paars en blijft dat ook. ook na 24 uur..  En ik heb alles volgens de regels gedaan met kabels en zo. Factory reset ook geprobeerd.
Als ik op de experia v10a inlog, kan ik de SW2 ook nergens terug vinden.

Via de thuis app krijg ik ook geen verbinding.

Ik hoor graag hoe het aan de praat te krijgen…

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

leuk, maar ik krijg het dus niet draaiend op een experia v10a..


Wat gaat er miss @uppe 


@uppe Welkom op het forum. 

Erg irritant natuurlijk dat je een nieuw product ontvangt en dat het niet lukt om het aan te sluiten. 

Het paarse lampje betekent dat er nog geen configuratie is geweest, het Superwifi punt heeft dus nog de fabrieksinstellingen. 

Weet je toevallig ook welke software je Experiabox V10a heeft? 

En heb je ook al eens een factory reset van de Experiabox geprobeerd?


@Rutger_  Dank voor de reactie. Dit zijn de gegevens. Ik ging er van uit dat KPN de software up to date houd.. Een factory reset doe ik liever niet. Al mijn instellingen ben ik dan kwijt..

Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.53 build498-owl
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Dag @Joep1965 . Ik heb nu per ongeluk  mijn probleem in twee forums. Deze  hier was meer uit pure frustratie na alles geprobeerd te hebben, ben ik bang. Rutger vroeg me daar wat meer info over. Wellicht dat hij het weet...

Van het andere forum

==>

Toevallig blijk ik een van de eersten te zijn met zo’n super wifi2. Het aansluiten gaat echter voor geen meter, wat ik ook probeer. SW2 probeert zich aan te melden bij de experia v10a, dat zie ik door het groen knipperende lampje. dan na een seconde of 30 stopt dat en gaat het lampje op paars en blijft dat ook. ook na 24 uur..  En ik heb alles volgens de regels gedaan met kabels en zo. Factory reset ook geprobeerd.
Als ik op de experia v10a inlog, kan ik de SW2 ook nergens terug vinden.

Via de thuis app krijg ik ook geen verbinding.

Ik hoor graag hoe het aan de praat te krijgen...

<==


Wat gebeurt er als je één super wifi met een kabel aansluit en daarna de super wifi reset?


Ik heb slechts een superwifi gekocht en die is van het type 2.  Daarnaast een router v10a.

Ik heb wat je beschrijf gedaan met een soft reset (uit aan knopje met twee minuten ertussen) en met een factory reset van de SW2 met de sateprikker tot het lampje rood ging knipperen. Zelfde verhaal. groen knipperen om een verbinding naar de router op te zetten en vervolgens paars.

Ik denk meer en meer dat de v10a niet compatible is met de SW2. Ik heb geen andere router.


Ik heb slechts een superwifi gekocht en die is van het type 2.  Daarnaast een router v10a.

Ik heb wat je beschrijf gedaan met een soft reset (uit aan knopje met twee minuten ertussen) en met een factory reset van de SW2 met de sateprikker tot het lampje rood ging knipperen. Zelfde verhaal. groen knipperen om een verbinding naar de router op te zetten en vervolgens paars.

Ik denk meer en meer dat de v10a niet compatible is met de SW2. Ik heb geen andere router.

Ik heb slechts een superwifi gekocht en die is van het type 2.  Daarnaast een router v10a.

Ik heb wat je beschrijf gedaan met een soft reset (uit aan knopje met twee minuten ertussen) en met een factory reset van de SW2 met de sateprikker tot het lampje rood ging knipperen. Zelfde verhaal. groen knipperen om een verbinding naar de router op te zetten en vervolgens paars.

Ik denk meer en meer dat de v10a niet compatible is met de SW2. Ik heb geen andere router.

WPS op de v10a al eens gestart en daarna wps op de superwifi. Allebei even paar seconden wps knop ingedrukt houden totdat wps start.

Anders denk ik dat het probleem niet in de superwifi zit maar in de v10a. Deze dan toch helaas resetten.


WPS geprobeerd. werkt ook niet. knipperde tijd orange/geel, daarna rood  en toen paars..


Ik ben bang dat de router dan niet lekker is.
Ik heb boven (rijtjeshuis) slecht wifi en het is mijn werkkamer. Daarom heb ik eens een kabel doorgetrokken en kan daar nu goed werken. Wifi is echter rond de 4 mb. En mijn werkkamer zit pal boven mijn meterkast, dus dat verbaasde me wel.. Beneden wel redelijk wifi, maar ik stream nooit tv via wifi. Weet niet hoeveel het beneden is.

Voor boven wilde ik dus de SW. Kan ik ook mijn telefoon en tablet op snel wifi hebben.
Ik heb dus de wifi manager gevolgd en dat hielp niet veel. Helaas voor mij kreeg ik geen gratis SW, maar ok. 40 euro heb ik er wel voor over.

Maar reset van de router om de sw2 te testen wil ik liever niet. Blijf niet bezig, ben nu al dagen bezig met was plug en play moet zijn. Dan liever een box 12 als vervanger van de v10a en dan mag KPN testen wat ze willen met deze..  Ik zet dan de settings over en dan denk ik dat het wel zou moeten werken.
Weten jullie iemand van de ‘technische dienst’ dat zoiets kan initiëren? 


Flink balen dat het allemaal zo moeizaam gaat @uppe :slight_frown: Dit hoort inderdaad plug en play te zijn dus ik heb net als @BruisTablet het idee dat er iets in je V10A niet helemaal lekker loopt. Dat je er niet echt om staat te springen om je V10A te resetten omdat je dan alle instellingen kwijt bent snap ik heel goed, maar dit is toch wel een stap waar we niet om heen kunnen. Het versturen van een ander modem doen we enkel als je huidige modem defect is en dit is iets dat we pas kunnen constateren na een reset. Als we een ander modem leveren, zal je daarop overigens óók alles opnieuw in moeten stellen :grimacing:


Flink balen dat het allemaal zo moeizaam gaat @uppe :slight_frown: Dit hoort inderdaad plug en play te zijn dus ik heb net als @BruisTablet het idee dat er iets in je V10A niet helemaal lekker loopt. Dat je er niet echt om staat te springen om je V10A te resetten omdat je dan alle instellingen kwijt bent snap ik heel goed, maar dit is toch wel een stap waar we niet om heen kunnen. Het versturen van een ander modem doen we enkel als je huidige modem defect is en dit is iets dat we pas kunnen constateren na een reset. Als we een ander modem leveren, zal je daarop overigens óók alles opnieuw in moeten stellen :grimacing:

 

Nou. Opnieuw werkt het niet.  Factory reset gedaan (goed dat het originele ww op de achterkant staat..)  en daarna werkte het nog steeds niet. Ook na  het eerst weer groen knipperen, opnieuw vast in het paars…  Toch iets stuk in de v10a? sturen jullie een box 12? Dan ben ik gelijk weer bij op Wifi 6. Ik zag op jullie website de voordelen van Wifi6, dus dat zou dan een positief ding zijn na dagen van aansluiten en testen.

overigens, ik weet niet of de software op de router nu x versies teruggezet is als gevolg van de factory reset. Maar als dat zo is, updaten jullie het dan op afstand? Tot de nieuwe router er is, hoop ik niet kwetsbaar te zijn door verouderde router software.


Flink balen dat het allemaal zo moeizaam gaat @uppe :slight_frown: Dit hoort inderdaad plug en play te zijn dus ik heb net als @BruisTablet het idee dat er iets in je V10A niet helemaal lekker loopt. Dat je er niet echt om staat te springen om je V10A te resetten omdat je dan alle instellingen kwijt bent snap ik heel goed, maar dit is toch wel een stap waar we niet om heen kunnen. Het versturen van een ander modem doen we enkel als je huidige modem defect is en dit is iets dat we pas kunnen constateren na een reset. Als we een ander modem leveren, zal je daarop overigens óók alles opnieuw in moeten stellen :grimacing:

 

Nou. Opnieuw werkt het niet.  Factory reset gedaan (goed dat het originele ww op de achterkant staat..)  en daarna werkte het nog steeds niet. Ook na  het eerst weer groen knipperen, opnieuw vast in het paars…  Toch iets stuk in de v10a? sturen jullie een box 12? Dan ben ik gelijk weer bij op Wifi 6. Ik zag op jullie website de voordelen van Wifi6, dus dat zou dan een positief ding zijn na dagen van aansluiten en testen.

 

Wifi 6 werkt niet op box 12 inclusief Wifpunten 2 dus box 12 heb je niks aan op moment of je zou alleen de box 12 los moeten gebruiken zonder Wifipunten. En ik denk ook niet dat ze zomaar een box 12 sturen,


@Mike2165, ik had al gelezen dat wifi 6 nog niet werkt, maar nu nog niet. Teleurstellend. maar ze gaan ermee aan de slag.

@Maja_ Ben jij iemand van de KPN zelf die me verder kan helpen in dit verhaal? Zo niet, weet iemand hoe kan ik hen contacten? Want dit forum is prima en er zijn mensen met verstand van zaken, maar ik wil dat ding gewoon kunnen gebruiken.


Ik ben iemand van de KPN @uppe, maar heb helaas zelf geen andere trucjes meer om dit opgelost te krijgen :slight_frown:

Daarom wil ik je nu aanraden om te bellen met 0800 - 0402.  Daar zijn een aantal collega's aanwezig die expert zijn op het gebied van SuperWifi, die vervolgens alles samen met jou stap voor stap kunnen doorlopen. Via het forum gaat dat toch een stuk minder makkelijk omdat we geen rechtstreeks contact hebben. 

Laat je weten of je alles aan de praat krijgt met hulp van de telefonische klantenservice?


Heb je inmiddels iemand gesproken @uppe?


Ik ben iemand van de KPN @uppe, maar heb helaas zelf geen andere trucjes meer om dit opgelost te krijgen :slight_frown:

Daarom wil ik je nu aanraden om te bellen met 0800 - 0402.  Daar zijn een aantal collega's aanwezig die expert zijn op het gebied van SuperWifi, die vervolgens alles samen met jou stap voor stap kunnen doorlopen. Via het forum gaat dat toch een stuk minder makkelijk omdat we geen rechtstreeks contact hebben. 

Laat je weten of je alles aan de praat krijgt met hulp van de telefonische klantenservice?

 

Ja, het kostte nogal wat moeite maar waarschijnlijk is de lan poort stuk op de v10a. ik krijg binnenkort een nieuwe router.
Feitelijk moesten we niet kijken waarom waarom het lampje paars blijft, maar waarom de SW2 geen verbinding kan maken met de router?  Pas toen konden we concluderen dat de lan poort stuk moet zijn. Maar dat kostte wel een vol uur bellen en weer 1001 dingen opnieuw testen..

dank voor de support.


Ah, dat is ook niet iets dat vaak gebeurt, top dat jullie er toch achter zijn gekomen!

Laat je even weten of het ook echt direct goed gaat met de nieuwe?


dit werkte werkte wel plug en play. Beneden wifi6 en met de SW2 boven wifi5.  Gaat netjes.

Maar er is iets dan me wel opviel. benieuwd wat het antwoord is:

Ik had een v10a en nu een Box 12. Ik heb beneden een desktop staan die met een kabel verbonden is met de router. Géén wifi dus. Ik ging met de desktop naar de router om wifi in te stellen.

Hoe kan het nu dat de box 12 al mijn wifi gegevens had? Niet enkel netwerk namen maar óók de bijbehorende wachtwoorden?  Makkelijk voor mij nu met het weer opzetten van wifi thuis, maar ik vind het wel een beetje verontrustend qua privacy en vraag me af wat er nog meer bij kpn bekend is?


dit werkte werkte wel plug en play. Beneden wifi6 en met de SW2 boven wifi5.  Gaat netjes.

Maar er is iets dan me wel opviel. benieuwd wat het antwoord is:

Ik had een v10a en nu een Box 12. Ik heb beneden een desktop staan die met een kabel verbonden is met de router. Géén wifi dus. Ik ging met de desktop naar de router om wifi in te stellen.

Hoe kan het nu dat de box 12 al mijn wifi gegevens had? Niet enkel netwerk namen maar óók de bijbehorende wachtwoorden?  Makkelijk voor mij nu met het weer opzetten van wifi thuis, maar ik vind het wel een beetje verontrustend qua privacy en vraag me af wat er nog meer bij kpn bekend is?

 

Wifigegevens worden soms opgeslagen bij KPN, zodat je bij een modemwissel niet al je apparaten hoeft in te stellen.  Is puur gemak. Over privacy hoef je je geen zorgen te maken.

 


Ah helemaal top dat het nu in 1 keer goed ging @uppe :smiley:

Wat Dennis aangeeft klopt als een bus! júist voor het gemak, zorgen we er voor dat een nieuw aangesloten modem, de gegevens over neemt van het vorige modem dat aangesloten was. Dan werken al je apparaten direct weer op de wifi zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen :blush: