Skip to main content

Beste, 

Zojuist is er een update op mijn SW2 gezet die naar mijn oordeel daarl nog niet op hoort. Het betreft versie SW2. C. 23.04.08. Het probleem is dat je met deze firmware niks kan aanpassen, dus ook geen eigen wifi netwerk aanmaken, en dat hij geen gegevens overneemt van de modem met firmware V14. Wie kan mij vertellen wanneer de SW2 weer gaan werken of zelf in te stellen.

 

​​​​​​Gr. Justin 

 

Dit is de nieuw aangekondigde software voor de v12 en superwifi 2. Dus als de sw2 deze software heeft dan moet de v12 ook deze nieuwe stijl hebben anders gaat het niet werken. 

In dit nieuwe model staat de sw2 onder volledig bewind van de v12. Er kan nog wel separaat worden ingelogd op de sw2 maar daar kan niets meer worden ingesteld behalve wat basisdingen zoals herstart, ledje ,etc.

Die sw2 zou dus in volgmode moeten werken. Ik zou deze eens resetten naar fabrieksstand en dan via een ethernetkabel aansluiten op de v12 paar minuutjes. 

Alternatief is om beide zijden via wps procedure te koppelen. 

Als het functioneert dan zou na inloggen op de sw2 alles identiek moeten staan aan wat er in de v12 is ingesteld.

Mogelijk is de v12 versie te oud omdat sommigen op 23.01.04 draaien. 

 


Beste bruistablet,

De box 12 heeft ook de nieuwste firmware dus dat moet geen probleem zijn. De WS2 staat bekabeld aangesloten op de box 12 maar neemt de gegevens niet over. In de SW2 staan dus de fabrieksinstellingen wachtwoord en SSID. Niet aan te passen en dus ook niet bruikbaar.


Beste bruistablet,

De box 12 heeft ook de nieuwste firmware dus dat moet geen probleem zijn. De WS2 staat bekabeld aangesloten op de box 12 maar neemt de gegevens niet over. In de SW2 staan dus de fabrieksinstellingen wachtwoord en SSID. Niet aan te passen en dus ook niet bruikbaar.

Misschien zit het probleem juist aan de v12 zijde. Is die al eens door een fabrieksreset gegaan?


Anders toch even schakelen met de forummoderator zodat ze bij kpn in hun systemen kunnen kijken morgen.


Ik heb deze update ook. En ik gebruik SuperWiFi's achter een 2de router. Ik heb op dit moment ook niks aan de zwarte SuperWiFi’s. Want ja, je kan niks instellen. En ze werken niet samen met de witte SuperWiFi's. 

Dus ik weet niet wat de bedoeling is... als dit zo blijft... en deze update ook richting de witte SuperWiFi's uitgerold word... dan kan ik het hele spulletje wel in de kliko gooien…

 


Ja, vandaag nog gedaan.  Het vreemde is dat ik vanuit het forum geen melding g heb gehad van deze update. Normaal krijg ik deze wel en ik vraag mij dan ook af of ik deze update wel had mogen ontvangen. Hij is erop gekomen na een hard reset en niet automatisch. Hieronder de firmware van mij. Box 12

 


Bij mij is die er wel automatisch op gekomen. Ik heb zelf niks gereset of opnieuw opgestart. Opeens miste ik die zwarte SuperWiFi’s in het systeem. 

SuperWiFi's 2.0 kwijt ... waar zijn ze? 😳


Ze zijn nu wel apart bereikbaar, maar aanpassen is niet mogelijk

 


Lijkt me niet voor de hand liggen dat er iets totaal niet werkend ingeschoten wordt. Ik vermoed dat het neerkomt op een specifieke software combinatie die bij deze 2 apparaten nodig is.

Nogmaals reik even uit naar de forummoderators zodat ze op vrijdag nog even een onderzoekje kunnen starten. Kpn zou eenvoudig in hun beheerssystemen moeten kunnen zien hoe de vlag erbij hangt.


Beste bruistablet, 

Hoe kom ik met hen in contact?? 


Beste bruistablet, 

Hoe kom ik met hen in contact?? 

Zat er niet een mogelijkheid ergens om personal of direct messages te sturen na inloggen op het forum die bij de moderatirs uitkomen?


Beste bruistablet, 

Hoe kom ik met hen in contact?? 

Zat er niet een mogelijkheid ergens om personal of direct messages te sturen na inloggen op het forum die bij de moderatirs uitkomen?

Voor zover ik weet niet


Beste bruistablet, 

Hoe kom ik met hen in contact?? 

Zat er niet een mogelijkheid ergens om personal of direct messages te sturen na inloggen op het forum die bij de moderatirs uitkomen?

Voor zover ik weet niet

Er zijn 2 bekende moderators @Erik en @Paul. Met deze 2 namen in de tekst zullen zij er wel op aanslaan.


De superusers hebben een bepaald topic waarin ze aandacht kunnen vragen voor een specifiek topic. Ik ben dat ook een poosje geweest, superuser, maar ik ben dat geloof ik niet meer, ze hebben mij eruit gegooid denk ik.

Wacht anders gewoon af, er komt altijd een KPN medewerker langs. Maar het kan een paar dagen duren. 

Of zit u erg in de problemen nu de SuperWiFi's het niet doen?


Er zijn 2 bekende moderators @Erik en @Paul. Met deze 2 namen in de tekst zullen er wel op aanslaan.

Dan moet u ze wel ... "taggen" ... zo dus: @Erik_ en @Paul_ .


Er zijn 2 bekende moderators @Erik en @Paul. Met deze 2 namen in de tekst zullen er wel op aanslaan.

Dan moet u ze wel ... "taggen" ... zo dus: @Erik_ en @Paul_ .

Scherp. Afwachten dan nu maar...


De superusers hebben een bepaald topic waarin ze aandacht kunnen vragen voor een specifiek topic. Ik ben dat ook een poosje geweest, superuser, maar ik ben dat geloof ik niet meer, ze hebben mij eruit gegooid denk ik.

Wacht anders gewoon af, er komt altijd een KPN medewerker langs. Maar het kan een paar dagen duren. 

Of zit u erg in de problemen nu de SuperWiFi's het niet doen?

Hoi Nick83,

Bedankt voor je info. Ik wacht even af. Probleem is een groot woord, tis ff lastig...... Maar moet niet te lang gaan duren. 


Hoi, hier is Erik :)

 

Vanuit Nick's eerdere melding hebben we hier navraag over gedaan. Het blijkt dat het kan voorkomen als je Box 12 de nieuwe firmware heeft, dat zwarte SuperWifi dan vanaf afgelopen week ook de update naar de nieuwe Software krijgen. Er wordt nog verder gekeken naar of dit helemaal lekker loopt qua versies. Daarover hopelijk morgen (na het weekend) meer. We komen er in ieder geval op terug.

Voor nu eerst nog even het advies om af te wachten. Eventueel zou jij, @KPN Klant 76, zowel Box 12 als Wifipunten kunnen resetten en de installatie herhalen zodat ze goed koppelen.


Hoi, hier is Erik :)

 

Vanuit Nick's eerdere melding hebben we hier navraag over gedaan. Het blijkt dat het kan voorkomen als je Box 12 de nieuwe firmware heeft, dat zwarte SuperWifi dan vanaf afgelopen week ook de update naar de nieuwe Software krijgen. Er wordt nog verder gekeken naar of dit helemaal lekker loopt qua versies. Daarover hopelijk morgen (na het weekend) meer. We komen er in ieder geval op terug.

Voor nu eerst nog even het advies om af te wachten. Eventueel zou jij, @KPN Klant 76, zowel Box 12 als Wifipunten kunnen resetten en de installatie herhalen zodat ze goed koppelen.

Hoi Erik, bedankt voor je reactie,  gisteren nog een hard reset gedaan voor beide producten, naar koppelen gaat niet. De bedrade en draadloze superweifi weigert de gegevens over te nemen van de modem waardoor er dus geen netwerk gemaakt wordt. het netwerk in de superweifi blijft dus die van de fabrieksinstellingen.


We weten inmiddels dat de versies van de nieuwe Software op de Box 12 en die op de SuperWifi nog niet helemaal lekker samen gaan, @KPN Klant 76. Hierdoor willen ze dus inderdaad niet koppelen.

Je zou, als ik het goed heb, apart moeten kunnen inloggen op de SuperWifi en dan handmatig de wifi-instellingen aanpassen. Als je deze hetzelfde maakt als je Box 12 dan kunnen je apparaten wel weer automatisch verbinden. Het blijven eerst nog wel twee aparte netwerken zonder mesh, maar maakt het wel iets makkelijker. 


We weten inmiddels dat de versies van de nieuwe Software op de Box 12 en die op de SuperWifi nog niet helemaal lekker samen gaan, @KPN Klant 76. Hierdoor willen ze dus inderdaad niet koppelen.

Je zou, als ik het goed heb, apart moeten kunnen inloggen op de SuperWifi en dan handmatig de wifi-instellingen aanpassen. Als je deze hetzelfde maakt als je Box 12 dan kunnen je apparaten wel weer automatisch verbinden. Het blijven eerst nog wel twee aparte netwerken zonder mesh, maar maakt het wel iets makkelijker. 

@Erik_ het is helaas niet mogelijk om met de nieuwe firmware aanpassingen te doen in de sw2 als je inlogt (zie afbeelding eerder dit topic die ik heb geplaatst).

De sw2 laat nu de fabrieksinstellingen standaard zien.


Oh ja, dat deelde je inderdaad al. We zijn er even over in conclaaf gegaan, en we hebben (bij uitzondering) jouw Box 12 alvast van een update voorzien. Die krijgt hij nu, of heeft ‘ie wellicht al gehad op het moment dat jij dit leest. Daarna kunnen de SuperWIfi 2 wél koppelen, @KPN Klant 76.


Oh ja, dat deelde je inderdaad al. We zijn er even over in conclaaf gegaan, en we hebben (bij uitzondering) jouw Box 12 alvast van een update voorzien. Die krijgt hij nu, of heeft ‘ie wellicht al gehad op het moment dat jij dit leest. Daarna kunnen de SuperWIfi 2 wél koppelen, @KPN Klant 76.

@Erik_ geweldig, bedankt. Ga strakst testen en zal doorgeven of het werkt 


Oh ja, dat deelde je inderdaad al. We zijn er even over in conclaaf gegaan, en we hebben (bij uitzondering) jouw Box 12 alvast van een update voorzien. Die krijgt hij nu, of heeft ‘ie wellicht al gehad op het moment dat jij dit leest. Daarna kunnen de SuperWIfi 2 wél koppelen, @KPN Klant 76.

@Erik_ geweldig, bedankt. Ga strakst testen en zal doorgeven of het werkt 

@Erik_ Probleem is opgelost.bedankt voor het snelle schakelen!


Top, goed om te horen :)