Skip to main content

Beste KPN,

Een tijd geleden zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN. Toen hebben wij twee SuperWifi2-punten ontvangen en geïnstalleerd, die sindsdien naar behoren werken. Afgelopen week hebben wij een derde SuperWifi-punt aangeschaft vanwege de slechte verbinding op de eerste verdieping. Deze heb ik afgelopen donderdag aangesloten. Ik heb hierbij stapsgewijs de installatiehandleiding gevolgd, het SuperWifi-punt minimaal een half uur aan de modem (Box 12) laten zitten, daarna ontkoppeld en boven geplaatst. Echter, dit punt blijft rood branden, ongeacht waar ik het plaats.

Ondertussen heb ik contact gehad met een medewerkster van de klantenservice, die helaas niet kon helpen. Ik werd doorverbonden met iemand van de technische afdeling, maar ook dit leverde niets op. Op advies van de medewerkster heb ik het SuperWifi-punt twee keer gereset, zonder resultaat.

Ik zit nu nog steeds met een SuperWifi-punt dat rood blijft branden. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Als u het punt beneden plaatst, blijft die dan ook rood? Heeft u hem al gereset naar fabrieksinstellingen? 

Heeft u geen mogelijkheid om hem boven bekabeld aan te sluiten? Dat zou echt het beste zijn. 

Bedenk u: als uw telefoon boven een slechte WiFi verbinding heeft, dan heeft een draadloze SuperWiFi dat ook. En een SuperWiFi kan niet toveren. Een slechte verbinding blijft een slechte verbinding. Het enige wat u ziet is dat u meer streepjes heeft bij uw WiFi icoontje rechtsbovenin. Maar de verbinding zal net zo traag/onstabiel zijn.


Beneden blijf het punt inderdaad ook rood en ik heb het meerdere malen gereset naar de fabrieksinstellingen. Voorheen heb ik een ander punt op dezelfde plaats aangesloten, en dat ging zonder problemen. Daarnaast heb ik boven helaas geen mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten.


Ok. Weet u welke firmware er op de KPN Box staat?


@Lilian K Ik heb zo een vermoeden dat de V12 box en 2 oude SW al KPN firmware hebben, maar de 3de SW heeft nog de oude firmware.


Waar kan ik dat vinden?


Lilian word er helemaal sprakeloos van...


Waar kan ik vinden welke firmware er op de box staat?


Nou... als u naar http://192.168.2.254 gaat, dan kunt u het eigenlijk meteen al zien. Ziet dat er zo uit?

Rechtsonder ziet u de firmwareversie staan.


@Lilian K hier heb je nog wat meer info: 👇🏼

KPN Box 12:

Hopelijk kom je zo verder. 👍🏼


Hoi @Lilian K, welkom op de community. Je bent al een eindje op weg geholpen zo te zien. Heb je met de laatste berichten kunnen zien welke versie er op jouw apparaten staat?


Reageer