Skip to main content

Beste mensen van dit forum,

 

Ik heb afgelopen week 3 superwifi 2 punten gekocht. Dit om mijn wifi binnen in het huis te verbeteren. Ik dacht dat het mogelijk was deze allemaal op het internet aantesluiten via kabel. Dus alle 3 de punten met de kabel naar de modem voor maximale snelheid. Ik heb namelijk eentje aan de kabel op zolder, 1 e verdieping en begaande grond en dan heb ik de modem(experia box v10) in de kelder. Kreeg dit echter niet aan de praat via de app. Even naar KPN gebeld en kreeg te horen dat er 1 aan de kabel moet en dan andere zonder kabel aangesloten moeten worden. Ik vond dit vrij apart aangezien ze allemaal ingang voor ethernet hebben en ook weer uitgang waarom zouden ze dan perse met wifi verbonden worden. Iemand enig idee of dit wel kan?

 

Vriendelijke groet,

Tobias van Heerde

nee ik heb wel dat ze allebei los staan van elkaar gekoppeld aan de zelfde router maar allebei een ander ip adres en ander wifi netwerk.

Wat bedoelt u met "los van elkaar gekoppeld"? U heeft dit toch wel gelezen?

Dus niet eerst de ene SuperWiFi aan de Experiabox koppelen, deze weer losmaken, dan de volgende koppelen, deze ook weer los maken en dan de 3de SuperWiFi koppelen.

En u gebruikt toch geen WPS bij het koppelen hoop ik?


@Nick83 ik heb ze 1 voor 1 gekoppeld en gewacht tot ze volledig geïnitieerd waren. Ik gebruik de WPS knop niet ik heb precies gedaan zoals hierboven was voorgesteld.


Alleen vormt 1 can de super WiFi een eigen netwerk verbinding en de ander ook dus heb twee netwerken staan


Alleen vormt 1 can de super WiFi een eigen netwerk verbinding en de ander ook dus heb twee netwerken staan

Dan denk ik dat je die ene toch nog een keer moet resetten. 15 seconden lang. Daarbij ziet u de lamp op een gegeven moment 3 x aan en uit gaan. Dan los laten.


@Nick83 oke zou ik vanmiddag proberen. Kan het ook zo zijn dat hij er moeite mee heeft omdat hij eerst via een switch loopt ? Of kan dat niet het geval zijn?


Begin eerst even vanaf nul, want nu word het zo'n rommeltje.

  • Trek alles los, en geeft de v10 een reset naar fabrieksinstellingen. Nu heb je de wifigegevens zoals die achterop staan?
  • Geef 1 Superwifi een reset (pinnetje ingedrukt houden) en sluit hem bekabeld aan de v10. Dit word de master en laat je bij de v10 hangen of staan. Laat hem 10 minuten z'n ding doen. Wifi op v10 zal vanzelf uitgaan, zoniet, dan doe je die zelf uit. De Superwifi geeft nu dezelfde Wifigegevens als de v10.
  • Geef de andere 2 Superwifi’s ook een reset en sluit ze ook aan op de v10. Nu heb je ze alle 3 aangesloten en laat je ze ook weer een 10 minuten met rust.
  • Check nu de Thuisapp, of log in, in de interface, of ze er alle 3 in staan.
  • Check evt met een wifi analyser app of je 3x hetzelfde wifinetwerk ziet.
  • Alles alles goed staat kunnen de laatste 2 los en verplaatst worden. Bekabeld met of zonder Switch ertussen, of draadloos. Kan beide.
  • 5 minuten laten opstarten.

@DennisA78 oke kan ik daarna dan nog eventueel mijn internet naam veranderen of ?


@DennisA78 oke kan ik daarna dan nog eventueel mijn internet naam veranderen of ?

 

Yes. Dat kan voor of na je ze weer hebt losgekoppeld. Ze zullen alle 3 meegaan in de wijziging die doet. Of ze bekabeld of draadloos aanstaan maakt dan niet uit. De 1e Superwifi (de master), die je bekabeld aan je v10 laat zitten, stuurt die wijziging naar de andere 2.


@DennisA78 ik heb gedaan zoals u zei. En in het begin was het inderdaad zo dat er 2 aan de master gelinkt waren dat heb ik gezien bij het inloggen op master superwifi maar toen na dat ze 10min aan de modem gehangen hebben wilde ik ze dus op een plek zetten aan een kabel. ik verplaats ze naar de plek en dan zet ik ze aan en zijn ze niet meer verbonden met de master.

 


@DennisA78 ik heb gedaan zoals u zei. En in het begin was het inderdaad zo dat er 2 aan de master gelinkt waren dat heb ik gezien bij het inloggen op master superwifi maar toen na dat ze 10min aan de modem gehangen hebben wilde ik ze dus op een plek zetten aan een kabel. ik verplaats ze naar de plek en dan zet ik ze aan en zijn ze niet meer verbonden met de master.

 

 

Maar hoe lang wacht je dan? Want ze hebben even 5 minuutjes nodig om op te starten.

Lampje constant groen is wat je wil, doen ze dat wel?


@DennisA78 heb zojuist het probleem gevonden. ik ze zaten namelijk via de switch verbonden aan de router. ik dacht direct op de router maar dat waren andere kabels. blijkbaar kunnen ze via de switch niet de instellingen overnemen of iets anders. maar nu ziet het er zo uit en is dat volgensmij wel correct.

 


Wat is het merk en type van die switch? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Normaal gesproken zou een switch geen probleem moeten zijn. Ik heb er ook allemaal switchen tussen zitten.


@Nick83 is een unifi switch. maar alsnog krijg ik wel trage internetsnelheden. mijn laptop is verbonden met de master maar geeft een snelheid van 50-60 mbps download. 

en hieronder zie je dat ik ben verbonden met de superwifi (master)