Vandaag twee Superwifi 2 (SW2) meshpoints binnen gekregen, zodat ik wat beter draadloos internet heb door het huis. Netjes volgens installalatiehandleiding de boel geinstalleerd, dus:
- Eerste SW2 meshpoint met kabel aan de router/modem gekoppeld (ik heb de KPN Box 12);
- De SW2 meshpoint schakelt wifi uit op router/modem;
- Even wachten tot groen lampje continue blijft branden;
- Tweede SW2 meshpoint met kabel op een andere ethernet port aangesloten (ook op KPN Box 12);
- Weer wat minuutjes wachten tot het lampje van tweede point ook continue groen is;
- Tweede meshpoint ontkoppeld en op andere plek gezet.
Welnu, leuk. Maar het werkt voor geen meter. Want vervolgens wil ik op mijn mobiele apparaten mijn netwerk kiezen, maar die is er niet. Want tja, wifi is uitgezet door de meshpoints. En die meshpoints hebben een SSID op hun achterkant, maar die zijn ook niet zichtbaar wanneer ik naar wifi netwerken scan.
Nu kan ik de wifi wel weer aanzetten maar dat is dan de wifi van router, niet van de meshpoints.
Ter info:
- in IP tabel van de router zie ik beide meshpoints wel terug komen (wanneer ik beide aan een kabel heb zitten);
- Beide meshpoints zijn al gereset naar fabrieksinstellingen (en opnieuw geinstalleerd);
- Ook de router is tussendoor gereset naar fabriekinstellingen.
Iemand nog een idee wat te doen? Want anders gaat deze meuk maar weer terug naar KPN.