Skip to main content

Beste KPN, 

Ik heb na de upgrade van mijn KPN Box 12 naar firmware V12.C.24.05.08 problemen met mijn twee SW2 punten. Momenteel werken ze alleen nog bekabeld, zonder kabel brand het ledje op het SW2 punt orange. Ik heb telefonisch contact gehad met KPN en op aanraden de modem en de SW2 punten gereset en opnieuw gekoppeld. Dit heeft helaas niet geholpen. Ook heb ik gisteren een nieuw SW2 opgehaald bij de KPN winkel maar deze vertoont hetzelfde gedrag.

Als ik inlog op http://mijnmodem.kpn/ zie ik in thuisnetwerk/topologie dat het SW2 punt groen is en dat de koppelingsstatus ‘Synched’ is. Dat lijkt allemaal prima. De firmware versie van SW2 is SW2.C.24.03.00. 

Als ik inlog op SW2 zie ik dat alle wifi netwerken uit staan, er moet toch tenminste 1 aan staan. Geen idee waarom ze allemaal uit staan. Als ik SW2 met een kabel aansluit zie ik wel dat er een wifi netwerk aan staat en werk het ook prima.

Ik heb ook geprobeerd de wifi instellingen naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dit geeft hetzelfde probleem.

Waarom het ik nu opeens deze problemen? Het lijkt erop dat de nieuwe firmware problemen heeft met draadloze SW2 punten.

Mvg,

Bert

 

Is er niemand die me hier bij kan helpen?


Hi @Peters36, zowel je modem als de SuperWifi punten beschikken over de nieuwe KPN software, en daardoor zouden ze juist goed met elkaar moeten samenwerken, jammer dat dit bij jou niet het geval is 😕

Wat hier aan de hand is, word mij ook niet echt duidelijk. Aangezien je zelf al het 1 en ander geprobeerd hebt, zonder goed resultaat, wil ik je nu aanraden om een schone installatie uit te voeren. Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel:

 


Ik had exact hetzelfde. 

 

Ik heb de optie ‘Herstart thuisnetwerk’ gebruikt. Je vindt deze optie via Instellingen > Systeem. Was even wachten en toen werkte alles weer. 


Ik had exact hetzelfde. 

Ik heb de optie ‘Herstart thuisnetwerk’ gebruikt. Je vindt deze optie via Instellingen > Systeem. Was even wachten en toen werkte alles weer. 

Dat was ook mijn ervaring. Eerst de beide SuperWifi2's uit/aan geschakeld, maar dat hielp niet. De lampjes bleven oranje. Daarna ook "Herstart thuisnetwerk” gebruikt en na opstarten en even wachten werden beide lampjes groen en liep de onderlinge verbinding weer via 5 Ghz.


Hoe staat het er nu voor @Peters36? Is het gelukt om alles weer goed werkend te krijgen via een herstart thuisnetwerk of een schone installatie? Hoor het graag!


Nee helaas heeft het allemaal niet gewerkt @Maja van KPN . Het lukt nog steeds niet.we hebben dit weekend bij de kpn servicewinkel ook een nieuw superwifi punt meegekregen, maar hier gebeurt hetzelfde mee.


Wat gebeurt er als je er 1 bekabeld aangesloten hebt en dan de andere via de wifi @Peters36? Maakt dat dan een verschil? Het oranje lampje houdt in dat er wel verbinding is onderling, maar dat die verbinding niet perfect is. Kan zijn dat ze wat te ver bij het modem/elkaar vandaan staan en dat het beter gaat als de onderlinge afstand wat verkleind wordt. Ook kan het zijn dat er sprake is van 1 of meerdere stoorzenders, waardoor de verbinding via wifi een stuk slechter wordt. Denk daarbij aan grote metalen oppervlakken/objecten, dikke betonnen muren, een babyfoon en dergelijke. Zet je modem of de SuperWifi punten daar bij voorkeur dus niet naast/achter. 


Bekabeld gaat goed, alleen die zonder kabel blijft oranje. 

De wifi punten zijn niet veranderd, staan altijd op dezelfde plek en hebben het tot de update goed gedaan. Nu na de update werkt de huidige situatie niet meer. De verbinding is nu zo slecht dat ik buiten en in de werkkamer beneden geen wigi meer heb, voorheen wel. Op zolder is het wifi bent bekabeld en werkt met kabel goed. Echter is dit voor beneden geen optie een kabel door de kamer 😏. Maar als ik het wifi punten naast de modem zet in de meterkast, ook dan blijft hij oranje. Het kan dan niet liggen aan storende objecten of afstand lijkt mij. 


Ik had exact hetzelfde. 

 

Ik heb de optie ‘Herstart thuisnetwerk’ gebruikt. Je vindt deze optie via Instellingen > Systeem. Was even wachten en toen werkte alles weer. 

Dit heb ik al meerdere keren gedaan, zonderrl succes helaas


Reageer