Skip to main content

Ik heb thuis een Experia V10 modem. Dat ging best lang goed. Maar bij teams vergaderingen valt mijn verbinding soms weg. Vooral wanneer mijn zoon in de kamer naast me ook wifi gebruikt om spelletjes te spelen. Daarom de Nieuwe superwifi 2 gekocht: installatie was gelukt, met 1 punt bedraad aan het modem en een tweede punt boven.. Als ik de tweede wifi in mijn werkkamer met een draad aan de laptop koppel gaan de teams vergaderingen goed, maar: veel andere apparaten zoals twee andere laptops in huis en de televisie boven hebben opeens moeite om verbinding te maken met wifi. Ook valt de wifi soms zomaar uit. Kortom: de situatie was alleen maar slechter geworden. Uit frustratie heb ik alle superwifipunten maar weer uitgeschakeld en de wifi op het modem weer aan gezet. 

Erg balen dat de superwifi 2 niet doet wat ie moet doen. Ik wil alles wel weer terugsturen, maar inmiddels is ook de retourtermijn van 14 dagen verstreken. Wie kan me helpen?

Ik denk toch dat de afstand tussen de twee wifipunten te groot is. Als het modem in de meterkast staat is het verstandig om het bekabelde wifi in de gang te hangen en het tweede wifipunt op de overloop.  Een superwifi in de meterkast is nuet de beste optie.


Dat kan niet het probleem zijn. Het modem met de superwifi staat gewoon in de woonkamer. Met een laptop in dezelfde woonkamer maakt ie niet meer automatisch verbinding en vslt ie ook regelmatig weer weg, tenzij ik de superwifi verwijder en de wifi op het modem weer aan zet


Dat is wel heel vreemd. Heb je de superwif al gereset? Resetknopje ingedrukt houden tot ie opnieuw start. 


Hoi @VvdBerg, heb je de Superwifi gereset zoals Joep1965 aangeeft? Zo niet, wil je dat proberen en de stappen voor wegvallende wifi doorlopen. Wordt het daarna beter?