Skip to main content

Ik heb twee nieuwe Super Wifi2 punten die bij de eerste installatie goed werkte. Na enkele dagen brand op beide Wifi punten een rode LED. Heb geprobeerd de wifi punten te resetten volgens de informatie in dit forum en de handleiding, maar wat ik ook probeer, na het loskoppelen van de LAN kabel brand de LED op beide wifi punten paars als teken dat de configuratie moet worden uitgevoerd. Zolang het wifi punt bekabelt aangesloten is, brand het groen, ik zie de wifi punten niet in het netwerkoverzicht van de router, hoewel ze daar wel rechtstreeks op zijn aangesloten.

Helaas hebben meerdere pogingen niet het gewenste resultaat gegeven. Wie kan mij verder helpen?

 

Ik heb een KPN box12 modem

Nadat led groen blijft branden nog even 10 minuten laten draaien dan internet kabel los koppelen 


Geef je modem eerst een koude herstart door de spanning er voor 5 minuten af te halen. Opstarten en dan 10 minuten de tijd geven. Dan superwifi resetten en, zodra paars, met kabel aan de modem koppelen. Laat dit 30 minuten zo staan. Daarna loskoppelen.


Hebben bovenstaande tips van @Cappuccino2 & @Roy74 geholpen @janvdl? 


De koude restart heeft helaas niet geholpen. Heb daarna een harde reset gedaan op de router en de Super Wifi2 zenders opnieuw gereset (paarse led) en aangesloten op de router om ze de configuratie te laten ophalen. Bij het loskoppelen opnieuw een rode led (nadat ze er een nacht aan gehangen hebben :-(

). Nog eens gereset en opnieuw aangesloten op de router. Bij loskoppelen nu eindelijk een groene led. Het lijkt erop dat het nu gelukt is.

Wat een drama om die dingen aan de gang te krijgen zeg. Zou toch veel eenvoudiger moeten kunnen lijkt mij. Maar goed, momenteel doen ze het.


Die rode led bij het loskoppelen is niet zo vreemd, gewoon laten staan en na een tijdje gaan ze contact zoeken.

Behalve als ze te ver weg staan van het modem om contact te zoeken maar dit kun je uitsluiten door ze eerst even wat dichterbij los neer te zetten.