Skip to main content

Beste mensen, 

 

Ik heb 2 cat. 6 utp kabels de tuin in getrokken. 

Beiden zijn 50 meter lang, echter wel van verschillende merken. 

Als ik een superwifi bedraad aansluit, dan geeft de ene kabel gewoon een groen lampje, en probeer ik de andere kabel dan geeft de superwifi een oranje lampje.

 

Als ik het internet bekijk moet 50 meter geen probleem zijn.

Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen? Kan het zijn dat ik die ene kabel die oranje blijft net niet goed geknepen heb? Ik heb ze namelijk gewoon even met een tang aangeknepen omdat ik ze alleen even wou testen en geen krimptang heb op dit moment.

 

Ik heb ze bedraad via een netgear switch.

 

Groet,

Ik denk dat je zelf het antwoord al weet 🙂 ethernetkabels moeten netjes worden aangeknepen, en op die lengte moet je een goede kabel hebben, met goede stekkers.


Beste mensen, 

 

Ik heb 2 cat. 6 utp kabels de tuin in getrokken. 

Beiden zijn 50 meter lang, echter wel van verschillende merken. 

Als ik een superwifi bedraad aansluit, dan geeft de ene kabel gewoon een groen lampje, en probeer ik de andere kabel dan geeft de superwifi een oranje lampje.

 

Als ik het internet bekijk moet 50 meter geen probleem zijn.

Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen? Kan het zijn dat ik die ene kabel die oranje blijft net niet goed geknepen heb? Ik heb ze namelijk gewoon even met een tang aangeknepen omdat ik ze alleen even wou testen en geen krimptang heb op dit moment.

 

Ik heb ze bedraad via een netgear switch.

 

Groet,

De lampjes vertellen je het antwoord al. Groen is goed draait op 1Gbps de kabel dan. Oranje is sub optimaal maar nog wel verbinding en draait op 100Mbit dan. Meestal is 1 van de aderparen dan niet goed aangesloten.

Lengte geen probleem ethernet kan tot 100 meter (uit 1 stuk)