Skip to main content

Ik heb een experiabox v10a en een 200Mbit aansluiting. Omdat de wifi in de keuken slecht was heb ik superwifi punten besteld. 1 van de punten in de keuken bedraad aangesloten en daar haal ik nu ca 150 Mbit wat prima is. Alleen is de rest van het huis nu veel slechter geworden. Voor die tijd haalde ik op de werkkamer op de 1e verdieping tussen de 150 en 200Mbit. Nu haal ik op 1 meter van de experiabox (die in de huiskamer op de begane grond staat) maar 50 a 60 Mbit (dus boven nog minder). Ik heb geprobeerd om het 2e punt op de slaapkamer ook bedraad aan te sluiten (meet 200 mbit op de kabel) maar via de wifi haalde ik daar maar 20 a 30 Mbit op 1m van het punt. Hij brandt groen maar het lijkt alsof hij dus gewoon verbinding maakt met de V10a op de begane grond ofzo. 

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Het lijkt alsof het superwifi punt de snelheid van de v10a naar beneden haalt en een 2e superwifi punt helemaal niets doet of het juist nog slechter maakt 

@WilkoG Hi Wilko en van harte welkom op ons forum.

Niet fijn dat de verbinding ondanks je SuperWifi zo snel omlaag gaat qua snelheid. Hoeveel SuperWifi's heb je in totaal, twee of meer? 

Ik raad je allereerst aan om je SuperWifi eens van plek te verwisselen, daarna helemaal te resetten en opnieuw aan te sluiten. Ons topic over SuperWifi helpt je hier stap voor stap mee, daar staat een boel nuttige informatie in. Kijk ook nog eens kritisch naar de plek waarop ze staan. dat maakt veel verschil. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.

 


Ik heb al paar keer alles opnieuw gereset enz (want kreeg eerst ook steeds paars lampje) . Ook al tig keer de wifi manager gebruikt enz. Ik heb 2 WiFi punten. Maar heb er nu maar 1 aangesloten (in de keuken en die doet het prima met 150 a 200 Mbit op paar meter afstand). De tweede heb ik weer losgekoppeld omdat die niks toevoegt en zelfs trager was dan via de experiabox zelf die zelfs een verdieping lager staat.. Wat ik niet snap is waarom de wifi via de experiabox nu ook veel trager is geworden.  Op de eerste verdieping haalde ik eerst (zonder superwifi) ca 150 Mbit maar dat is nu gezakt naar ca 60. Ook zou de plek van het tweede punt zou toch niet uit moeten maken als hij bedraad aangesloten is (met 200 Mbit) Op ca 1m afstand zou je dan gewoon 200 Mbit moeten halen en niet 20!?  


@WilkoG Resetten en opnieuw verbinden maakt dus geen verschil. Heb je de kans al gezien om mijn eerdere tip te proberen? Ik ben benieuwd naar wat er dan gebeurt.

Ik raad je allereerst aan om je SuperWifi eens van plek te verwisselen, daarna helemaal te resetten en opnieuw aan te sluiten.


Hoi, ja al paar keer een reset gedaan enz. Heb het ondertussen opgegeven. Kost me steeds veel te veel tijd. 1 punt ligt nu ongebruikt in de kast en nu dus langzamer wifi in grootste deel huis. Maar het probleem in de keuken is in ieder geval opgelost.