Skip to main content

Beste mede forum genoten,

 

Vandaag heb ik de 2-pack Superwifi binnen gekregen. Nu ervaar ik naar meerdere pogingen problemen met het aan sluiten daarvan.

Voordat ik de KPN ga bellen om een monteur te laten komen toch even hier een bericht om te kijken of ik het zelf kan oplossen.Wij hebben hier een dijkwoning aangekocht met glasvezelkabel internet bij dit internet heb ik het modem direct in de meterkast aan de voordeur geplaatst.

Deze voordeur zit op de 1e verdieping. Beneden zit de huiskamer en boven de slaapkamers. Het wifi Signal moet van de meterkast door diverse betonnen muren en daardoor heb ik de super wifi van kan aangeschaft.

Na het aansluiten van de stappen die kan hanteert krijg ik niet het gewenste resultaat. Ik heb boven 1 punt geplaats en beneden ook 1. nu geeft beneden een fout melding en boven een groene goed melding.

Nu heb ik 2 vragen:

-moet ik op de eerste verdieping dus ook een wifi punt (3e super wifi) gaan maken of is de modem zelf genoeg op de eerste verdieping?

-als mijn netwerk groen boven is en beneden oranje en ik zet 1 wifi punt uit en verleg hem naar een andere plek moet ik hem dan eerst weer kalibreren via de modem?

De tweede vraag is namelijk gekomen omdat ik dus bij een slechte verbinding (oranje ) hem uit gezet had en verplaats had naar een ander plek en nu dus rood krijg terwijl dit dichter bij de modem is namelijk.

 

Heel verhaal en hopelijk heeft iemand het antwoord!

 

Alvast bedankt.

 

Dag @E-richard  ik denk dat de opstelling in jouw geval gewoon niet goed is. Teveel beton en het modem in de meterkast.  Het moet echt anders. Wil jij optimaal wifi hebben in dit geval dan zullen de SuperWiFi's met een kabel aangesloten moeten worden op het modem.  Dat geldt ook voor alle andere wifiversterkers dus niet alleen voor SuperWiFi's.  Kortom je moet aan de slag. Kabels trekken!! Mooier kan ik het echt niet maken.


Bedankt voor je bericht Joep!

 

Ik heb bedraad hier op de 1e verdieping en beneden.

dus 2 keer bedraad naar de ander kant van de woning ten opzichte van de meterkast en beneden zit deze ter hoogte van de meterkast.

Kan ik die punten gebruiken om de superwifi daar op aan te sluiten en dat ik dan wifi signaal door geef via de internet kabel vanuit de modem naar ethernet wandcontactdoos?


De wifiversterkers gaan helemaal zelfstandig hun ding doen als ze bekabeld zijn. Dus perfect!! Gewoon mee gaan testen.  Je zou de SuperWiFi's met een kabel kunnen verbinden met de wandcontactdoos.  Heb je tv van kpn?


bedankt voor de tips!

 

ondertussen werkt het systeem naar behoren.


Goed om te lezen dat je er met de hulp van Joep uit bent gekomen.