Skip to main content

Hallo,

‘ik heb drie super WiFi’s

 

heb er eentje aan de praat gekregen en die staat nu bij de tv. WiFi op modem in meterkast sindsdien niet meer aan de praat gekregen en staat dus uit. Was nooit een issue maar voor Rind deurbel heb ik nu wel goede dekking nodig bij de voordeur.

Hoe krijg ik WiFi op mijn modem weer aan en hoe kan ik de andere twee super WiFi’s gedraaid gebruiken op andere verdiepingen?

 

als ik er eentje bedraad aansluit valt ineens mijn internet access weg.

 

oh ja, die mooie app van de Kpn die je helpt met alles aan te sluiten werkt voor geen meter.

 

wie kan mij helpen?

dank alvast 

Gr,

Remco 

Welk type modem heb je?


De v10.


Geloof dat WiFi op modem nu wel aangekregen heb. Als hij hem niet weer automatisch uit zet.


Hallo @Remco131 de wifi op de V10 moet uit zijn voor een goede werking van de KPN-versterkers.

 


Er moet dus minimaal 1 superwifi met een kabel aangesloten worden aan het modem.  Gaat dat lukken?


Er moet dus minimaal 1 superwifi met een kabel aangesloten worden aan het modem.  Gaat dat lukken?

Ja, eentje is bekabeld aangesloten. Andere twee wil ik als access point gebruiken. Ook bekabeld maar kom niet in de instellingen en als ik hem bekabeld aansluit valt internetverbinding totaal weg (ook bekabeld).

 


Hallo @Remco131 de wifi op de V10 moet uit zijn voor een goede werking van de KPN-versterkers.

 

Dat wil ik helemaal niet. De bekabelde die ik werkend heb gekregen staat totaal ergens anders dan mijn modem. Op modem moet WiFi ook aanstaan om Ring deurbel dekking te geven.


Kan niet want ze werken niet samen met de v10. De wifi zal iedere keer weer uitgaan. Als de SuperWiFi in de woonkamer staat moet die bel echt geen probleem zijn. Hoe is de opstelling van de SuperWiFi's?


Kan niet want ze werken niet samen met de v10. De wifi zal iedere keer weer uitgaan. Als de SuperWiFi in de woonkamer staat moet die bel echt geen probleem zijn.

Eehuh…. Jawel. 
 

Gelukkig wel WiFi op v10 aan kunnen zetten en blijft gelukkig nu wel aan.


Dat is een ander probleem.  Daar help ik je straks mee. Hoe is de opstelling van de SuperWiFi's?


Dat is een ander probleem.  Daar help ik je straks mee. Hoe is de opstelling van de SuperWiFi's?

Eentje in de woonkamer bekabeld aangesloten. Andere twee weer in de doos.


Kan niet want ze werken niet samen met de v10. De wifi zal iedere keer weer uitgaan. Als de SuperWiFi in de woonkamer staat moet die bel echt geen probleem zijn.

Eehuh…. Jawel. 
 

Gelukkig wel WiFi op v10 aan kunnen zetten en blijft gelukkig nu wel aan.

Morgen is ie weer uit...


Kan niet want ze werken niet samen met de v10. De wifi zal iedere keer weer uitgaan. Als de SuperWiFi in de woonkamer staat moet die bel echt geen probleem zijn.

Eehuh…. Jawel. 
 

Gelukkig wel WiFi op v10 aan kunnen zetten en blijft gelukkig nu wel aan.

Morfem is die weer uit, die superwifi punten moeten gewoon werken.


Kan niet want ze werken niet samen met de v10. De wifi zal iedere keer weer uitgaan. Als de SuperWiFi in de woonkamer staat moet die bel echt geen probleem zijn.

Eehuh…. Jawel. 
 

Gelukkig wel WiFi op v10 aan kunnen zetten en blijft gelukkig nu wel aan.

Morfem is die weer uit, die superwifi punten moeten gewoon werken.

Tja, hier heb ik dus niks aan. Maar bedankt.


We willen je helpen maar dan moet jij er voor open staan. Die bel kan alleen de 2.4ghz band aan. Als je weet hoe dat in elkaar zit geen probleem.  Zoniet dan heb je wel een probleem.  Dus zeg het maar.


We willen je helpen maar dan moet jij er voor open staan. Die bel kan alleen de 2.4ghz band aan. Als je weet hoe dat in elkaar zit geen probleem.  Zoniet dan heb je wel een probleem.  Dus zeg het maar.

Sta er open voor maar de opmerking “ze moeten gewoon werken” daar heb ik niet veel aan.

 

ik heb beiden banden aan staan. In ieder geval op de v10. Op wifipunt weet ik niet, daar kom ik niet in.


Wat ik graag wil is die superwifi’s alleen als access points gebruiken. Ik heb in elke kamer bekabeld en geen behoefte aan mash gedoe.


Op wifipunt weet ik niet, daar kom ik niet in.

Weet u het ip adres van de SuperWiFi's? In de v10 2de kolom:

Daar kunt u de SuperWiFi's terug vinden als het goed is. Vul het ip adres van van 1 van de SuperWiFi's in op de adresbalk van een nieuw tabblad in uw browser. Met "http://" er voor. Dan kunt u inloggen op de SuperWiFi's. 

 


Wat ik graag wil is die superwifi’s alleen als access points gebruiken. Ik heb in elke kamer bekabeld en geen behoefte aan mash gedoe.

Als u ze alle 3 bekabeld aangesloten heeft zal er geen sprake zijn van mesh. 

Wel is het zo dat u maar op 1 SuperWiFi kunt inloggen. De andere 2 nemen de instellingen over van de eerste. Daar is niets aan te veranderen. 


Ja, kom op inlogpagina maar kom er niet in. Wachtwoord opgeschreven maar werkt niet.


Wat ik graag wil is die superwifi’s alleen als access points gebruiken. Ik heb in elke kamer bekabeld en geen behoefte aan mash gedoe.

Als u ze alle 3 bekabeld aangesloten heeft zal er geen sprake zijn van mesh. 

Als ik er meer dan 1 bekabeld aansluit valt internetacces totaal weg.


Als ik er meer dan 1 bekabeld aansluit valt internetacces totaal weg.

Komt dat omdat WiFi op de Experiabox uit gaat? Daar is niets aan te doen.

Anders: eerst resetten voordat u ze aansluit. Het kleine knopje achterop minimaal 15 seconden vasthouden totdat de lamp 3 keer uit en aan gaat. Daarna even wachten totdat die weer opgestart is. De lamp knippert dan langzaam paars volgens mij. Dan de utp-kabel erin.


Als ik er meer dan 1 bekabeld aansluit valt internetacces totaal weg.

Komt dat omdat WiFi op de Experiabox uit gaat? Daar is niets aan te doen.

Anders: eerst resetten voordat u ze aansluit. Het kleine knopje achterop minimaal 15 seconden vasthouden totdat de lamp 3 keer uit en aan gaat. Daarna even wachten totdat die weer opgestart is. De lamp knippert dan langzaam paars volgens mij. Dan de utp-kabel erin.

Reset gedaan. Maar zie hem niet terug in de lijst, ik adres komt niet in voor. Zie wel superwifi’s in de lijst maar Mac adres komt niet overeen.

 


Bedankt voor de hulp maar ik gooi deze superwifi’s weg en koop fatsoenlijke accesspoints.

 

of komt er nog iemand met de oplossing?

 

alle resets gedaan die mogelijk zijn, etc maar niks werkt. 


Zie wel superwifi’s in de lijst maar Mac adres komt niet overeen.

Klopt. Het MAC adres is anders dan dat achterop staat.