Skip to main content

Hallo,

‘ik heb drie super WiFi’s

 

heb er eentje aan de praat gekregen en die staat nu bij de tv. WiFi op modem in meterkast sindsdien niet meer aan de praat gekregen en staat dus uit. Was nooit een issue maar voor Rind deurbel heb ik nu wel goede dekking nodig bij de voordeur.

Hoe krijg ik WiFi op mijn modem weer aan en hoe kan ik de andere twee super WiFi’s gedraaid gebruiken op andere verdiepingen?

 

als ik er eentje bedraad aansluit valt ineens mijn internet access weg.

 

oh ja, die mooie app van de Kpn die je helpt met alles aan te sluiten werkt voor geen meter.

 

wie kan mij helpen?

dank alvast 

Gr,

Remco 

Zie wel superwifi’s in de lijst maar Mac adres komt niet overeen.

Klopt. Het MAC adres is anders dan dat achterop staat.

Potver, dat maakt het allemaal niet makkelijker op.

 

weet iemand hoe ik helemaal overnieuw kan beginnen met deze superwifi’s?

 

allemaal resetten en installatie opnieuw doorlopen?


Ja, kom op inlogpagina maar kom er niet in. Wachtwoord opgeschreven maar werkt niet.

Als het goed is gaat 1 van de SuperWiFi's blauw knipperen als u die login pagina open heeft staan. Achterop staat een Admin Password wat u moet gebruiken om in te loggen.


Ja, kom op inlogpagina maar kom er niet in. Wachtwoord opgeschreven maar werkt niet.

Als het goed is gaat 1 van de SuperWiFi's blauw knipperen als u die login pagina open heeft staan. Achterop staat een Admin Password wat u moet gebruiken om in te loggen.

Helaas werk het password achterop niet en het password wat ik ooit moest aanmaken ook niet.

 

Alles resetten en overnieuw beginnen?


Waarom kijkt u überhaupt naar het MAC adres?


Waarom kijkt u überhaupt naar het MAC adres?

Om juiste ip adres te vinden om de loginpagina te vinden. Aangezien ik steeds verkeerd password krijg terwijl ik zeker weet de goede in te voeren dacht ik misschien op de verkeerde smartwifi in te loggen maar weet nu dat ze blijkbaar gekoppeld zijn.


 

Alles resetten en overnieuw beginnen?

Ja doe maar. Eventueel kunt u er eerst 1 aansluiten, hier op inloggen, en daarna de andere toevoegen.


Waarom kijkt u überhaupt naar het MAC adres?

Om juiste ip adres te vinden om de loginpagina te vinden. Aangezien ik steeds verkeerd password krijg terwijl ik zeker weet de goede in te voeren dacht ik misschien op de verkeerde smartwifi in te loggen maar weet nu dat ze blijkbaar gekoppeld zijn.

U word automatisch naar 1 van de SuperWiFi's doorgestuurd. U kunt zelf niet bepalen op welke SuperWiFi u inlogt. 

In principe zult u inloggen op de SuperWiFi die als eerste aangesloten word. Maar dat kan later veranderen. Het wachtwoord blijft echter dan wel hetzelfde. 


 

Alles resetten en overnieuw beginnen?

Ja doe maar. Eventueel kunt u er eerst 1 aansluiten, hier op inloggen, en daarna de andere toevoegen.

Moet ik de huidige smartwifi nog deïnstalleren of is loskloppen en reset voldoende? Als ik “m loskoppel gaat wifi op v10 dan aan/blijft aan?


​Remco@

Hoe het ook zei, wifi op de V10 zal hoe dan ook automatisch uitgaan dat is zo ingericht icm superwifis. Als ik het zo inschat dan zit de V10 id buurt vd bel die het signaal nodig heeft. Hang daar iig 1 superwifi bekabeld zodat de bel van wifi word voorzien. Desnoods buiten de mtrkast ophangen ipv id kast voor goed ontvangst als dat bij jou mogelijk is.


 

Alles resetten en overnieuw beginnen?

Ja doe maar. Eventueel kunt u er eerst 1 aansluiten, hier op inloggen, en daarna de andere toevoegen.

Moet ik de huidige smartwifi nog deïnstalleren of is loskloppen en reset voldoende? Als ik “m loskoppel gaat wifi op v10 dan aan/blijft aan?

Er is geen "deïnstalleren". Gewoon loskoppelen en resetten. 


​Remco@

Hoe het ook zei, wifi op de V10 zal hoe dan ook automatisch uitgaan dat is zo ingericht icm superwifis. Als ik het zo inschat dan zit de V10 id buurt vd bel die het signaal nodig heeft. Hang daar iig 1 superwifi bekabeld zodat de bel van wifi word voorzien. Desnoods buiten de mtrkast ophangen ipv id kast voor goed ontvangst als dat bij jou mogelijk is.

Probleem is dat ik de tweede/derde nooit aan de praat heb gekregen en de werkende maar in de woonkamer heb gezet. Nu heb ik bij de meterkasr/voordeur ook sterk signaal nodig en loop er tegenaan dat wifi op modem uit is/steeds gaat.

moet nu wel een tweede smartwifi aan de praat krijgen maar blijft een opgave.

 


Probleem is dat ik de tweede/derde nooit aan de praat heb gekregen...

Hoe zag u dat? Deden ze het niet? Welke kleur had het lampje? 


Probleem is dat ik de tweede/derde nooit aan de praat heb gekregen...

Hoe zag u dat? Deden ze het niet? Welke kleur had het lampje? 

Sorry, te lang gelden dat ik dat initieel gedaan heb.

 

ga zo weer een poging wagen.

kan ik vanuit inlog pagina eerste smartwifi de tweede aanmelden?

 


Ok , probeer dan eventueel dit. De 1e werkt al dus bekabeld laten aan de V10

- de overige 2 , (nog) niet bekabeld aansluiten

2e aanzetten, hard resetten totdat die rood gaat branden. Telefoon bij de hand en wifi instellingen openen. Net zo lang wachten totdat je id lijst de 2e superwifi zijn oorsprokelijke ssid ziet uitzenden. Zie je  dit nog  niet na een paar minuten. Bovenstaande instructie opnieuw uitvoeren. Zie je em wel verschijnen. Uitzetten en dan de andere sw op de zelfde manier resetten. Is dit allebei gelukt.

Bekabeld aansluiten aan de V10 en ze installeren. Neem svp de tijd wacht gewoon minimaal 15 minuten dan moeten ze gewoon de updates binnen halen.. lukt het dan nog niet tja dan is er iets mis mee. Zelden heb ik meegemaakt dat ze defect zijn maar goed het blijft apparatuur uiteraard..


Ok , probeer dan eventueel dit. De 1e werkt al dus bekabeld laten aan de V10

- de overige 2 , (nog) niet bekabeld aansluiten

2e aanzetten, hard resetten totdat die rood gaat branden. Telefoon bij de hand en wifi instellingen openen. Net zo lang wachten totdat je id lijst de 2e superwifi zijn oorsprokelijke ssid zit uitzenden. Zie je  dit nog  niet na een paar minuten. Bovenstaande instructie opnieuw uitvoeren. Zie je em wel verschijnen. Uitzetten en dan de andere sw op de zelfde manier resetten. Is dit allebei gelukt.

Bekabeld aansluiten aan de V10 en ze installeren. Neem svp de tijd wacht gewoon minimaal 15 minuten dan moeten ze gewoon de updates binnen halen.. lukt het dan nog niet tja dan is er iets mis mee. Zelden heb ik meegemaakt dat ze defect zijn maar goed het blijft apparatuur uiteraard..

Ze zijn aan het updaten…. Ik hou je op de hoogte.

 

Had twee ongebruikte, ben hier mee aan de slag gegaan. Gereset en met de thuis app nu aan het installeren.

 

App zei, tweede loskoppelen maar ik wil ‘m bedraad houden. Dat kan toch gewoon?


Ok , probeer dan eventueel dit. De 1e werkt al dus bekabeld laten aan de V10

- de overige 2 , (nog) niet bekabeld aansluiten

2e aanzetten, hard resetten totdat die rood gaat branden. Telefoon bij de hand en wifi instellingen openen. Net zo lang wachten totdat je id lijst de 2e superwifi zijn oorsprokelijke ssid ziet uitzenden. Zie je  dit nog  niet na een paar minuten. Bovenstaande instructie opnieuw uitvoeren. Zie je em wel verschijnen. Uitzetten en dan de andere sw op de zelfde manier resetten. Is dit allebei gelukt.

Bekabeld aansluiten aan de V10 en ze installeren. Neem svp de tijd wacht gewoon minimaal 15 minuten dan moeten ze gewoon de updates binnen halen.. lukt het dan nog niet tja dan is er iets mis mee. Zelden heb ik meegemaakt dat ze defect zijn maar goed het blijft apparatuur uiteraard..


Bij opstarten krijg ik deze melding. En ze staan op 3 meter van elkaar.

 


U gebruikt dus de thuis app. Die is nergens voor nodig. Die heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Naar goed. Dit nu wetende: dat is ook de reden dat u niet in kon loggen op de webinterface. Want de thuis app veranderd het wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord kunt u bij de instellingen vinden. Rechtsboven bij het tandwieltje.

Onder beheerderswachtwoord. 

Hecht verder niet al teveel waarde aan wat u in de thuis app ziet. Want ja, daar ontbreken soms versterkers. Dat lees ik in meer topics.


Volgens mij werkt het nu eindelijk.

Heb sterk signaal bij de voordeur en in de woonkamer en heb dus eindelijk twee S.W. aan de praat gekregen. Bovenstaande foutmelding blijft raar maar heb gewoon afgebroken. 

 

BEDANKT allemaal.


U gebruikt dus de thuis app. Die is nergens voor nodig. Die heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Naar goed. Dit nu wetende: dat is ook de reden dat u niet in kon loggen op de webinterface. Want de thuis app veranderd het wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord kunt u bij de instellingen vinden. Rechtsboven bij het tandwieltje.

Onder beheerderswachtwoord. 

Hecht verder niet al teveel waarde aan wat u in de thuis app ziet. Want ja, daar ontbreken soms versterkers. Dat lees ik in meer topics.

Met het wachtwoord wat ik heb aangemaakt kom ik in iedergeval de webinterface niet in… maar hopelijk hoef ik dat nu ook niet.

bedankt


De thuisapp zelf veranderen uit zichzelf geen gegevens je kan deze wel gebruiken om gegevens zelf aan te passen zoals ssid / password / admin password als je instructies volgt. Het kan enige tijd duren  voordat die goed werkt en idd dan kan je bovenstaande melding eerst krijgen. Probeer het later nog eens. Maar wil je echt nu al bv instellingen aanpassen moet je in de sw interface inloggen dmv het ip adres. Ik neem wel aan dat V10 wireless nog steeds uitstaat zoals het zou moeten...?


De thuisapp zelf veranderen uit zichzelf geen gegevens je kan deze wel gebruiken om gegevens zelf aan te passen zoals ssid / password / admin password als je instructies volgt. Het kan enige tijd duren  voordat die goed werkt en idd dan kan je bovenstaande melding eerst krijgen. Probeer het later nog eens. Maar wil je echt nu al bv instellingen aanpassen moet je in de sw interface inloggen dmv het ip adres. Ik neem wel aan dat V10 wireless nog steeds uitstaat zoals het zou moeten...?

Ja wireless op v10 staat uit maar net nu ik blij ben…. Valt dekking in woonkamer weer weg.

sorry… maar KPN levert waardeloze diensten en producten.


ik geef het op, precies wat vorig jaar ook steeds gebeurde. En daarom de primaire S.W. in de woonkamer gezet. Moet ik maar weer doen en een andere oplossing vinden voor Ring deurbel. Los acces-point in de meterkast met ander ssid voor alleen de Ring.

 


Jammer man dat het zo gaat, eventueel een monteur laten komen kijken is nog een optie, misschien ligt het ergens anders aan je weet maar nooit. 


Jammer man dat het zo gaat, eventueel een monteur laten komen kijken is nog een optie, misschien ligt het ergens anders aan je weet maar nooit. 

Bedankt voor je hulp. Erg gewaardeerd.

Alles is bedraad…. Kan bijna niet fout gaan. Hadden ze de oude WiFi versterkers nog maar. Daar heb ik er twee van boven staan en doen het prima.


Hadden ze de oude WiFi versterkers nog maar

Hallo @Remco131 als je de zwarte vierkante bedoelt, zijn die er nog steeds, zelfs voor een spotprijs, zie onderstaande link:

Experia WiFi (kpn.com)


Hadden ze de oude WiFi versterkers nog maar

Hallo @Remco131 als je de zwarte vierkante bedoelt, zijn die er nog steeds, zelfs voor een spotprijs, zie onderstaande link:

Experia WiFi (kpn.com)

Hallo, ik bedoelde de versie daarvoor de witte. Die zwarte heb ik liggen als backup want inderdaad ze zijn/waren erg goedkoop.