Skip to main content

Goedendag, 

Hopelijk kan iemand mij via deze weg helpen. 

Een aantal maanden geleden een abonnement genomen en laten installeren. Alleen een probleem, het meegeleverde SuperWifi punt blijft paars branden. Ik heb dit proberen op te lossen door het wifi punt opnieuw te installeren via de KPN ThuisApp maar dat werkte niet. Na uitstellen van de klus vandaag nog een keer geprobeerd alleen kom ik nu niet verder in de App wegens geen verbinding, terwijl ik wel verbinding heb met mijn netwerk.

Ik heb de installatie stappen ook doorlopen op de website zelf maar dat heeft ook niet geholpen. 

Wat kan ik verder doen zodat mijn SuperWifi punt weer werkt?

 

Met vriendelijke groeten, 

Ben van der Heide

Staat de Superwifi nu ergens draadloos?

Oplossing is deze bekabeld aan je modem aan te sluiten en kwartier met rust te laten. Met of zonder die app zal hij zichzelf dan weer inladen en kun je hem weer verplaatsen.

 


Klopt, punt stond draadloos. Wifipunt aangesloten en kwartier met rust gelaten maar het lampje blijft nog steeds paars branden. 


Hi @Ben van der Heide, blijft hij ook paars branden terwijl je hem met de kabel aangesloten hebt? 🤔

Zou je het modem willen resetten en álles los willen koppelen, zodat er niks meer bekabeld aangesloten is? Ook het SuperWifi punt mag je resetten. Als het modem weer helemaal op is gestart en je daarmee weer wifi hebt, mag je het SuperWifi punt bekabeld aansluiten. Als deze minimaal 5 minuten groen brandt, mag je hem loskoppelen en ergens anders plaatsen. Hopelijk gaat het goed werken als je deze stappen volgt!


Goedenavond, 

Heb de stappen doorlopen een schone installatie gedaan. Superwifi punt weer teruggezet in de meterkast alleen brandde het lampje nu oranje. Superwifi verplaatst naar de woonkamer waar mijn modem hangt met hetzelfde resultaat. Iemand nog tips om dit op te lossen?

 


Je hebt je modem in de woonkamer maar het SuperWifi punt in de meterkast? Mag ik vragen waarom je voor die locatie hebt gekozen?

En voordat je hem weer in de meterkast hebt geplaatst, heeft hij wel groen gebrand (bij je modem in de buurt)?


En hebben we voor de zekerheid over een Box12 met 2 zwarte Superwifi’s?


Probleem is opgelost, simpele kwestie van SuperWifi punt aan laten staan. Verbinding is inmiddels verbeterd. Nee, dit gaat om een pakket met 1 SuperWifi punt.

Modem staat in de woonkamer omdat daar mijn glasvezel daar binnen komt en de meterkast aan de andere kant van de woning is, vandaar dat het SuperWifi punt daar stond

Graag wil ik iedereen bedanken die gereageerd en geholpen heeft!

Met vriendelijke groeten, 

Ben van der Heide


Ah helemaal super @Ben van der Heide, even een kwestie van geduld dus 😊

Ik hoop dat het vanaf nu ook echt goed blijft!