Skip to main content

Goedemiddag, 

Tot 1 week geleden deden mijn 2 superwifipunten(wit) het prima. Maar nu blijft het wifipunt wat het dichtst in de buurt van het modem staat snel groen knipperen. 

Ik heb al een reset van het modem en mijn beide wifipunten gedaan. Maar dit helpt niet. Als ik mijn superwifipunt bedraad installeer en ik verwijder de ethernet kabel, dan start deze op en blijft dan snel groen knipperen. Dit is ongeveer op een halve meter afstand van het modem en ook op 3 meter afstand. Deze is ook niet te vinden in het netwerk via de kpnthuis app. Het op de volgende verdieping geplaatste tweede superwifipunt doet het wel. Alleen is die 2,4ghz. Wat op zich niet ideaal is maar het is in ieder geval iets. 

 

Wie heeft een oplossing? HELP

 

Hallo @Ev8 zie onderstaande link voor hulp:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134


Helaas zijn dat de oplossingen niet. Nu doen beide het niet meer eenvalt de wifi steeds vaker weg.

Morgen zal ik denk ik contact op gaan nemen met kpn. 


Hi @Ev8, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt om dit op te lossen? Anders denk ik graag mee. 


Helaas nog niet. Maar er wordt een poortwissel ingepland in de centrale. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt. 


Laat je ons weten hoe dit afloopt? Heb je dit probleem ook met de vaste verbinding? Dus niet alleen WiFi. Een andere poort heeft namelijk geen invloed op de werking van WiFi maar op de verbinding zelf tot je modem. 


Vandaag maar eens gebeld met kpn over de stand van zaken.

Er bleek geen poortwissel ingepland te staan, dit was niet geregeld door de medewerker vorige week.

De medewerker nu was niet echt vriendelijk aan de telefoon en gaf aan dat een poortwissel geen zin had. Op zich jammer dat er verschillende informatie verstrekt wordt. De medewerker nu gaaf aan dat het aan de wifipunten zou liggen en deze wellicht kapot zouden zijn. Wel heel apart dat ze beide tegelijk kapot zijn???

Wie weet hoe ik kan testen of ze kapot zijn?

Ik heb ze beide nogmaals een reset gegeven en gewacht tot het paarse lampje brandde, daarna nog een half uur aan laten staan.

Daarna heb ik de KPN-thuis app opgestart en de stappen van dit proces gevold. Dus het eerste punt aangesloten met een kabel op het modem en gewacht tot deze geïnstalleerd was. Dit gaf de KPN-thuis app aan. Daarna heb ik de kabel uit het modem en het wifipunt verwijderd en heb ik het wifipunt op de stroom aangesloten, ongeveer 3 meter verder.

Daarna begon het weer mis te gaan, in de app wordt er aangegeven dat het Superwifi punt aan het opstarten is, maar dit duurde ongeveer een 20 minuten, daarna kreeg ik de melding dat er geen wifipunt gevonden werd. Toen heb ik op “opnieuw proberen” geklikt en na een kwartier krijg ik weer de melding: Geen Superwifipunt gevonden. .

Wie kan me hier bij helpen?

 


Vandaag kreeg ik 2 maal via een SMS een melding van een storing in mijn postcodegebied. Nadat dit opgelost was heb ik mijn wifipunten weer kunnen installeren en werken ze als voorheen. Nu maar 🤞🤞🤞