Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik denk stel de vraag maar zo, want dit forum sterft van vergelijkbare gevallen. 

Tijdje terug hebben wij 2x een superwifi ontvangen om het wifi bereik in het hele huis constant te krijgen. Beneden in de meterkast zit een experiabox V10a. Hieraan zit met kabel 1x een wifi versterker verbonden naar de 1e verdieping. Dan naar de zolder hebben we de wifi versterker draadloos gekoppeld zitten aan de bekabelde wifiversterker op de 1e verdieping.

 

Toen we alles ontvingen sprak het eigenlijk voor zich, en het werkte naar mijn verbazing gelijk goed. 
Na een maand of 2 begon het 2e wifi punt op zolder kuren te geven. Geen stabiele verbinding meer, en het lampje wat altijd constant keurig groen was, is nu constant groen aan het knipperen, om na 2 minuten knipperen 20 seconden constant groen te branden, hij popt dan ook in de KPN app op, om vervolgens blauw te blijven knipperen, groen knipperen, tot het groen constant is voor 20 seconden, en dan pleurt de verbinding weer weg en begint het opnieuw met blauw knipperen, groen knipperen, constant groen en… weg, and repeat.  

 

Ik heb de WIFIpunten: Gereset, opnieuw aangesloten, ge-wifi-managed tot ik een ons weeg, dingen bij elkaar gezet, beide opnieuw op de router ingesteld, op elkaar aangesloten, bekabeld aangesloten (wat dan wel weer werkt). Ik weet het niet meer, maar moet me in bedwang houden om die wifi versterker niet gewoon uit mn zolderraam terug naar het KPN hoofdkantoor te gooien in Rotterdam. Ik ben er echt klaar mee. mede omdat het wel gewoon netjes gewerkt heeft en er eigenlijk helemaal niets in het netwerk veranderd is! 

dus bij deze; HELP! het werkt niet. 

Hoi @PimL, welkom op ons forum! Dit is een bekend issue met gelukkig ook een oplossing inmiddels:

Meer informatie over Superwifi kun je vinden in dit topic:

 


Nope, probleem blijft zich voordoen. Heb intussen mijn hele netwerk op nieuw ingesteld, modem wifi punten, heel de rataplan gereset. Het KPN forum nog eens afgespeurd wat het kan zijn, de bovenstaande “oplossing” en guides geprobeerd.

En het probleem blijft hetzelfde. Het knipperen van dat ene wifi punt blijft ellende. 

 

wat nu?


Zie hieronder wat screenshots; heb de ip adressen even weggehaald. Hij pakt wel verbinding, maar niet constant. Dat wordt ook bevestigd door de knipperende lampjes. Dus het groene lampje wat eens in de 10 -  20 minuten 30 seconden constant groen is, gevolgd door een verbinding van het probleem wifi punt met het netwerk . om vervolgens weer uit te vallen, groen/ rood / blauw te knipperen. Dan knippert het lampje 1x rood om direct groen te gaan branden. Dan is het punt heel kort te zien in het netwerk. 

 

Dit is tijdens het verbinden. Ik moet dan het probleem wifipunt uitzetten. Dan kan mijn laptop (barrie) verbinden met het netwerk zodat ik ook een internet verbinding krijg. 

 

 

Vervolgens brand het probleem punt 20 seconden groen, dan verschijnt hij ook in het netwerk overzicht en mijn laptop pakt verbinding met het internet. je ziet een goede 5mhz verbinding en ze zien elkaar. Mijn wifi icoontje gaat van 1 / 2  streepjes naar een volle balk rechts onderin op de laptop. (verbindingssterkte; hij pakt dan het dichtbijzijste punt (het probleempunt!) om vervolgens alle verbinding te verliezen en het probleem wifi punt gaat weer knipperen. 
 

 


@PimL de SuperWiFi op zolder is draadloos en daar zijn de problemen mee toch? Hoe groot is de afstand tussen de twee SuperWiFi's en zijn er tv ontvangers,  zonnepanelen of een switch in het netwerk?


Yes, beneden in de meterkast een experia box v10a, daaraan zit een switch voor ingebouwde utp poorten in de woonkamer muur, daaraan zit een kpn tv ontvanger. Deze verzorgd teven draadloos internet voor de beneden verdieping. Die is goed en stabiel. 

Naar de slaapkamer gaan bekabeld 2 draden vanaf de experiabox naar 2 utp poorten uit de muur. Daaraan zit het eerste super wifi punt bekabeld aangesloten. Deze werkt perfect, de verbinding is goed genoeg om ook de zolder te bereiken en een stabiele verbinding te geven. Maar qua bandbreedte is het niet optimaal. Daarom het 2e wifi punt voor de zolder. 

Aan het eerste super wifi punt zit draadloos een tweede super wifi punt verbonden, die staat op de zolder, en geeft problemen. Ook als ik die naar beneden zet en naast het bekabelde wifi punt zet, blijft die problemen geven in het netwerk. het heeft wel goed gewerkt in het verleden toen ze net geïnstalleerd waren.

 

Bedankt voor de hulp.


En wat gebeurt er als je die twee SuperWiFi's omwisseld?


Dan doet ie hetzelfde. Knipperen en geen stabiele verbinding via de draadloze verbinding. En de bedraadde op de slaapkamer doet het prima. Ze doen het beide ook gewoon goed bekabeld, alleen 2 wifi punten in 1 kamer is ook zo overdreven. Ik wilde deze set omdat ze elkaar konden versterken zonder fysiek een 2e kabel te moeten trekken. 


Draadloos blijft een lastige dingetje. Ze kunnen maar een meter of 6 zonder belemmeringen van elkaar staan. Heb je op zolder laminaat liggen met een ondervloer waar aluminium aan zit dan kan je het al vergeten. 


Ja en nee, als die het doet heeft ie goede verbinding. Toen ze net geïnstalleerd stonden heeft het netwerk een maand prima gedraaid. Dus dat lijkt me eigenlijk onzin. Met alle respect:)


Ik zei dat het lastig was, niet onmogelijk 😉.  En wat gebeurt er dan als je die draadloze wat dichterbij zet. 


Als ik ze bij elkaar op de slaapkamer zet, dan doet de draadloze hetzelfde als wanneer die boven op zolder staat. Inconsistente verbinding, die soms even verbinding geeft als het lampje groen brand. Om daarna weer blauw te knipperen zonder verbinding. :(


Als ik ze bij elkaar op de slaapkamer zet, dan doet de draadloze hetzelfde als wanneer die boven op zolder staat. Inconsistente verbinding, die soms even verbinding geeft als het lampje groen brand. Om daarna weer blauw te knipperen zonder verbinding. :(

Is het resetten van spullen in een bepaalde volgorde gedaan? Het lijkt op een lusprobleem qua beschrijving. 

Superwifis en v10a hebben onderlinge communicatie die een evt probleem in stand kan houden zelfs met reset. 

De volgorde is gericht op isolatie van de apparaten. Reset elke superwifi ontdaan van elke ethernetkabel met de sateprikker totdat deze in paars eindigt. Dan zo laten voorlopig. Reset nu de v10a ( ook met sateprikker) en laat deze helemaal bijkomen. Min of 10.

Sluit nu pas de paarse supeerwifis aan voor een min of 10. Hierna zouden de superwifi evt losgetrokken kunnen worden waarna ze via wifi verder verbinding moeten maken.


@PimL is het nog gelukt met de stappen hierboven?