Skip to main content
Vraag

Superwifi: gastennetwerk geeft toegang tot apparaten op het hoofdnetwerk

  • 8 September 2024
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Dit was een paar jaar geleden ook al een probleem - er zou aan gewerkt worden - maar dat is volgens mij nog niet gelukt. Gasten op het gastennetwerk via mijn Superwifi punten kunnen de apparatuur op mijn LAN of hoofd wifi benaderen en gebruiken. Het gastennetwerk zou alleen toegang moeten verlenen tot het internet, maar dat is helaas niet zo.

 

Wordt dit nog een keer opgelost, moet ik zaken anders instellen of moet ik apparatuur van een andere partij gaan aanschaffen?

Als dit klopt zou dit een slechte zaak zijn @IanM .

Welk merk en type modem heb je met welke firmware versie?


Kunt u eens een voorbeeld geven van wat er precies mogelijk is bij u?

Want ja, onder bepaalde omstandigheden met een bepaalde combinatie van apparatuur zijn er bepaalde dingen mogelijk ja. Met de nieuwe KPN firmware zou dat opgelost moeten zijn. 


Hi JanD en Nick,

Dank voor jullie snelle antwoord. 

 

Ik heb een Box 12 (Sagemcom) - software version SGEJ1000060E, GUI version 5.48.11

Ik heb gasten die via het gastennetwerk bijvoorbeeld mijn speakers kunnen bedienen, speakers die gedeeltelijk met Ethernet en gedeeltelijk via het hoofd wifi netwerk verbonden zijn.

 

Onder welke omstandigheden zijn er zaken mogelijk?


Ik heb gasten die via het gastennetwerk bijvoorbeeld mijn speakers kunnen bedienen, speakers die gedeeltelijk met Ethernet en gedeeltelijk via het hoofd wifi netwerk verbonden zijn.

Dat hoort niet te kunnen. U weet zeker dat de gasten echt met het gastennetwerk verbonden zijn en niet met het "Extra WiFi" netwerk? 

Weet u zeker dat het bedienen via WiFi gaat en niet stiekem via Bluetooth ofzo?

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 


Hi Nick,

 

Ik heb de zwarte SuperWifi’s - het ExtraWifi netwerk kunnen ze niet bij, bluetooth staat uit...


Ok. Weet u welk ip adres de apparaten op het gastennetwerk krijgen? Dat hoort te beginnen met "192.168.3." volgens mij. Klopt dat?


Reageer