Skip to main content

Dag,

toch maar de overstap gemaakt naar KPN superwifi ipv de oude devolo’s met versterkers. En….. het lijkt super te werken! Heb het vaste superwifi-punt in de hal beneden en de losse zonder kabel op het voorportaal op zolder. Huis lijkt prima gedekt en snelheid is ook beter. Ik lees alleen overal dat op de v10 de WiFi uitgeschakeld wordt maar dat lijkt bij mij niet het geval. Zie foto. Klopt dit?

Verder nog een vraag: wifisignaal is bij het keukenraam/tuinkant prima. Als ik hier nog een superwifi neerzet met vrij zicht naar de tuin zou ik dan daar ook nog prima WiFi signaal hebben? Tuin is zo’n 15 meter diep.

 

bedankt voor het meedenken.

Hoi @DennisHoltdijk94 ,

Fijn dat je zo tevreden bent!

Wifi zou inderdaad uit moeten gaan.Je kan dit ook handmatig doen door de wifi knop in te drukken tot het lampje uit gaat.

Als je een superwifi in het zicht zet, zal het in de tuin denk ik wel werken.Maar het signaal zal niet geweldig zijn.Gewoon proberen denk ik.


Thanks Martijn. Maar nu hij niet uit is zou dit dan storen? Dus beter uit doen? 
En ik zit nu te denken: dat proberen kan natuurlijk makkelijk nu door die van zolder op de plek in woonkamer/ keukenraam neerzet zetten. Zal het deze week eens proberen.


Het zou inderdaad kunnen storen, uitzetten is wel beter.


Hoi @DennisHoltdijk94, goed om te lezen dat het goed bevalt! Het is inderdaad het beste om de Wifi van de V10 uit te zetten. Dat zou automatisch moeten gebeuren, maar dat is in jouw geval blijkbaar niet gebeurd.

De SuperWifi punten werken met elkaar samen, jouw apparaat schakelt automatisch over naar de sterkste zender binnen bereik, door middel van mesh. De Experia Box V10 heeft die mogelijkheid niet, als je met de V10 zelf bent verbonden schakel je niet automatisch over dus. Als je dat uitziet blijven de SuperWifi's gewoon werken en heb je een beter netwerk. 


Bedankt voor het antwoord. Ik haal nu boven en in de woonkamer rond de 300mbps aan snelheid bij een 500-500 abonnement. Deze vind ik echter veel te duur dus wil ik weer terugzetten naar 100-100. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik die 100 ook haal aangezien die 300 ook lukt. Of gaat er dan van die 100mbps ook de helft van de snelheid verloren?


Nee, die 100 mbit zult u wel halen. Iets meer nog denk ik...