Skip to main content

Ik heb een Experia Box V10 en 2 Superwifipunten. 1 Superwifipunt is met een ethernetkabel aan het modem verbonden de andere staat in de huiskamer. In mijn tuinhuis 7 meter van het wifipunt in mijn huiskamer verwijdert is mijn wifi instabiel zodat een tijdschakeling van een smartstekker plotseling uit valt. De speedtest geeft 49,5 download en 59 upload aan. Tussen huiskamer en tuinhuis is glas het enige obstakel.Hoe kan ik dit oplossen?

Laat de wifi punten aan.

Probeer dan Wifiman van ubiquity te installeren op je telefoon.
Ga dan vervolgens naar signal. Dit laat dan een groene streep door je beeld lopen.
Terwijl je verbonden met de wifi van het signaal in de huiskamer.

Loop vervolgens naar het tuinhuisje.
Wordt een signaal op je beeld oranje of rood dan weet je dat het signaal daar slecht is.

Je kunt het wifi punt misschien meer naar het raam plaatsen om een betere signaal te krijgen in tuinhuis.
 


Hoi @Puntjes, welkom op ons forum!
Heb je het nog goed werkend gekregen? Had je de tips van Pauwerful hierboven geprobeerd?

Anders heb ik nog wel een paar dingen:

  • Staat wifi op je V10 wel uitgeschakeld? Als die nog aan staat, kun je die uitzetten?
  • Hoe groot is de afstand tussen je superwifi punten?
  • Zou het hier haalbaar zijn een ethernetkabel te leggen? Daarmee krijg je de stabielste verbinding.

We hebben hier ook een handig topic over:


Het probleem is opgelost door de sensor van een draadloos weerstation te verplaatsen. Waarschijnlijk gaf deze sensor elke avond om 22.02 uur een signaal waardoor de smartstekker werd uitgeschakeld. Voor de zekerheid heb ik een extra superwifiversterker in het tuinhuis geplaatst.


Ah dat kan ook natuurlijk! Die had ik zo ook niet zien aankomen 😊 bedankt voor je terugkoppeling!