Skip to main content

wat er al meerdere aangeven dat de superwifi niet te vinden zijn door de thuis app daar heb ik ook last van en de app klapt er ook steeds uit , wat ik ook doe het lukt me niet om ze te installeren , de app ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd  ook niet als ik zelfs de modum tijdelijk uit zet , het wordt tijd dat kpn aktie gaat uit voeren , mijn superwifi lampjes branden wel groen maar in de thuis app zijn ze niet te zien ??? 

Ik heb die app nog nooit gebruikt en heb overal prima wifi. Waarom wil je die app gebruiken?


Gisteren 2 superwifi,s type 2 geinstalleerd,zoals in de handleiding beschreven,modem experiabox 10.

1 geinstalleerd in gang bij vlak bij de experia box en 1 in de huiskamer,beide bekabeld aangesloten.

Eerst kreeg ik geen verbinding,lampje op beide superwifi brande groen.

Netwerknaam zou automatisch ingesteld worden echter stond er ineens 5 g achter de netwerknaam,ook die van 2,4g,en was de 1e letter ineens een hoofdletter,tja dan werkt het natuurlijk niet.

Via de app de netwerknaam juist ingesteld,tevens even gespiekt naar het ip adres van de primaire superwifi,via browser ingelogt,let op inlog kun je instellen via qr code met de app,is een kortere versie wachtwoord als de experiabox,ik denk dat die daarom het wachtwoord niet overnam van de experiabox.

Even de boel naar mijn wensen ingesteld,hoeft alleen op de primaire superwifi,die andere volg gewoon.

Die 2e superwifi zou ook draadloos moeten werken,zou dit niet aanbevelen,kabeltje er in,en dan kun je nog evt. een ander apparaat via lan 2 op de superwifi aansluiten.

De wifi van de experiabox word uitgezet,dit is een moetje!,kan niet samenwerken met superwifi,ook wel mesh wifi.

Mijn ervaring,speedtest is gelijk gebleven…..maar pagina,s laden veel sneller,keihard signaal in huis,geen last meer van andere netwerken..kortom een mooi product..ik heb mij verdiept in de werking,het zijn geen versterkers of range extenders,het is gewoon een mesh netwerk niet meer en niet minder,voor mij is het terecht superwifi,mits juist geinstalleerd en bekabeld aansluiten is eigenlijk ook een moetje!

De primaire moet sowieso altijd bekabeld aangesloten worden,de wifi van de box wordt immers uitgeschakeld!,de rest of je er nu 2 of 4 hebt...advies ook bekabeld aansluiten,anders blijf het onbetrouwbaar en onstabiel,je hebt die dingen niet voor niets aangeschaft,als je draadloseverbinding slecht was,is draadloos van de ene naar de andere superwifi ook slecht!

Dit  is mijn ervaring met die dingen,ik ben er blij mee!

 


Hoi @vincent19_77 , welkom op ons forum! Staan ze er inmiddels al weer tussen? Heb je verder wel goed wifi?
Ik heb er niet direct een verklaring voor maar er zijn een paar dingen die we kunnen proberen.

  • Ben je wel verbonden met je eigen wifinetwerk?
  • Heb je de app,  je toestel, de superwifipunten en je Experia Box al herstart?
  • Kun je het later nog eens proberen?

Als dat het niet oplost, het zichzelf niet oplost en je wifi werkt niet goed is het advies toch wel alles te resetten. In ons verzameltopic staat hoe je dat het makkelijkst doet!

 

 


In mijn thuis app zie ik de QR code niet en de zwarte wifi-versterkers ook niet . Alles al op nieuw opgestart app geïnstalleerd niks helpt . Als ik de wifi versterkers opnieuw wil installeren klapt de thuis app er steeds uit ! 

 

Admin: samengevoegd met al bestaand eigen topic over zelfde onderwerp