Skip to main content

Sinds 3 dagen is de super wifi verbinding ( bedraad op de experia V10 ) rood ipv groen. De daaraan gekoppelde 2 andere zijn ook rood.

Alles losgehaald en uitgezet. De experia opnieuw opgestart en daarna de eerste super wifi weer op de experia aangesloten ivm overnemen gegevens. Deze is uiteindelijk na 25 minuten weer rood en de wifi op de experia blijft groen knipperen. De super wifi's omgewisseld, maar geen ander resultaat. Wat nu ??

Goedemorgen, 

Plotseling werken de super wifi punten niet meer sinds 3 dagen. Alles uit en opnieuw opstarten (glasvezel en experia box) Als ik de experia alleen aanzet heb ik wifi, maar als ik de eerste super wifi bekabel zodat hij e.e.a. over zou moeten nemen van de experia V10 doet hij dat niet en blijft deze rood na 25-30 minuten, de experia blijft wifi signaal uitzenden.

Alles uit en opnieuw opstarten ( ook de glasvezel en de experia) om e.e.a. opnieuw uit te voeren. Na 10 minuten bekabeld ivm overnemen instellingen, brand de super wifi nog rood en knippert de wifi op de experia gewoon en heeft de mobiele telefoon het experia wifi signaal.

We wachten even af tot de 25-30 minuten voorgeschreven tijd. Nu … Heeft heeft niets geholpen. uiteindelijk geeft super wifi rood licht.

Reset van de super gedaan na opnieuw opstarten experia. Start groen knipperend, dan paars, dan continue groen, dan weer knipperend en uiteindelijk rood. Wifi experia blijft knipperen.

Dit met de andere super wifi herhaalt, maar het zelfde beeld.

Lang leven de updates blijkbaar ..

Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic


Hoi @Ghosty_buster, welkom terug!
In het onderstaande topic kun je hier alles over vinden:

Ik vermoed dat dit wel op te lossen is door alles te resetten en opnieuw in te stellen.
Wat overigens wel belangrijk is, is dat Wifi op je V10 (tenzij het een V10a is) uit staat als je superwifipunten gebruikt.


Telefoon met KPN gaf aan hoe lang reset knop ingedrukt moest zijn van de super wifi ( staat namelijk nergens). Toen bekabeld aangesloten en idd ging na 10 minuten de wifi op V10 weer uit. Daarna de 2e bekabeld aangesloten na reset en werkt ook weer. De derde pakte automatisch het signaal weer op.

 

Ergens was er een update of storing die de experiabox V10 dwong om zelf weer wifi uit te zenden en daarmee de superwifdi verbrak. Hoewel ik die wel gereset had etc. bleek dat voor de superwifi niet lang genoeg geweest te zijn.

 


Na 1,5 uur ging alles weer op rood. Lang verhaal kort > Een monteur kwam langs in de avonduren en had dit vandaag al 3 x mee gemaakt.

In twee gevallen bleek de TV tuner op het zelfde Experia V10 boxje de oorzaak. 

IDD toen wij die kabel losmaakten van de experiabox , gingen de superwifi's op groen. 

Daarna de test met weer de stekker terug > rood !!. 

Na een reset van de TV ontvanger bleek alles weer normaal te werken en deden de superwifi's wat ze moesten doen en ging het groene lampje op de experia box uit.

 

Case closed in alle tevredenheid.


Recent weer de hele ridel moeten uitvoeren. 

Nu was er gewoon ergens een storing.

Toch lastig, maar gelukkig kon ik via het modem zien welke super wifi punten wel werkten en welke niet.