Skip to main content

Ik heb een derde superwifi gekocht zodat er op elke verdieping 1 staat maar het lampje blijft paars. Ik heb al verschillende posts op dit forum bekeken en het stappenplan hiervoor op de site gevolgd maar niks werkt. Het lampje is gewoon groen bij de modem maar zodra ik hem ergens anders aansluit knippert hij eventjes groen en daarna word het paars en doet hij het niet. 

En je hebt ze al allemaal opnieuw geïnstalleerd?


@Joep1965 nee,dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal laten weten of het werkt


@Joep1965 hoe moet ik dat resetten? 


Ik zou ze alle drie opnieuw installeren.  De eerste sluit je aan met een kabel en je houdt het resetknopje ingedrukt tot ie opnieuw start. Daarna een minuut of 10 laten staan zodat alle updates binnen gehaald worden.  Dat doe je ook met de andere twee. Daarna zou je ze kunnen verplaatsen. Begrijp je wat ik bedoel?


@Joep1965 ik begrijp het, mijn moeder wilt alleen niet dat ik het doe want die denkt dat ik dan de hele wifi er mss uitgooi dus die wilt iemand van kpn bellen dat die het kan komen doen ofzo. Alsnog bedankt


@Joep1965 ik begrijp het, mijn moeder wilt alleen niet dat ik het doe want die denkt dat ik dan de hele wifi er mss uitgooi dus die wilt iemand van kpn bellen dat die het kan komen doen ofzo. Alsnog bedankt

Dat kan zelf geregeld worden op KPN.com/servicemonteur, hou wel rekening dat superwifi eigendom is van u zelf dus voor het opnieuw installeren van deze apparaten wordt 70 euro voorrijkosten gerekend door de monteur van kpn. 
Heb je het punt al een half uur bekabeld naast het modem gezet en brand hij dan ook paars?  Ik heb namelijk nog nooit een bekabelde superwifi punt paars zien branden voor langer dan een minuutje…


@Ik_Hussel hij stond inderdaad een half uur bekabeld naast de modem gezet en toen was het lampje wel gewoon groen maar als ik hem op mijn kamer zet en hem aansluit word het lampje paars. Dit is erg irritant want nu kan ik met mijn pc niet op het internet


@Bas Maas Sluit jij de Superwifi op je kamer ook bekabeld aan ?

Zo niet wat is de afstand van die Superwifi naar de andere ?


@tonymelony ik sluit hem bekabeld aan mijn pc met eenzelfde draadje dat ik erbij kreeg en in een verlengsnoer. Het verschil is 1 verdieping, ik gebruik lte hiervoor al een andere die dan wisselde van mijn kamer naar die van mijn broertje omdat we hem allebei nodig hebben en nu hebben we er nog 1 maar die connect dus niet 


Maar je hebt em toch wel eerst een kwartiertje aan het modem gehad?


Dat heb ik gedaan, maar het lampje word elke keer toch weer paars


@Bas Maas sluit je pc ff niet aan op de superwifi, en zet de superwifi eens op de overloop.

Maximale afstand tot de andere Superwifi mag niet meer zijn dan een meter of 8 a 10.

Stap 1: Haal de kabel van je pc uit de superwifi en kijk of hij groen blijft.

Stap 2: Wordt de superwifi alsnog paars zet hem dan eens op de overloop en kijk of hij groen blijft.

 

Succes !!!


Hi @Bas Maas! Soms als je niet alle apparatuur reset blijven sommige instellingen bewaard. Dat kan dit soort problemen opleveren. 

De beste manier is het volgen van de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten. Misschien helpt het als je je moeder laat weten dat via 0800-0402 er een medewerker gesproken kan worden als het toch niet lukt? Of misschien helpt het haar te laten zien dat wij juist deze instructie geschreven hebben.Â