Ik heb exact hetzelfde verschijnsel, ook in combinatie met v10a en een superwifi 2. Modem en superwifi 2 vormen een mesh netwerk. Deze setup gedaan om mijn tweede tv+ draadloos aan te sluiten. Dit werkt uitstekend. Echter om de twee dagen knippert het groene lampje op superwifi 2 (verbinding maken) en daar stopt ie ook niet meer mee. Even uit- en aanzetten lost het probleem meteen op!
Ook bij mij verliest de superwifi 2 ‘s nachts de verbinding met het modem en altijd rond 03:00. Overdag nooit. Ik heb verder geen verbindingsset via het stopcontact actief wat kan storen zoals op het forum te lezen valt.
superwifi al op verschillende plekken gehad met hetzelfde resultaat. Ook verschillende keren opnieuw gekoppeld aan het modem. Zonder verbetering.
Ik lees op het forum dat er monteurs zijn die aangeven dan de 10a niet goed werkt met superwifi en zelfs dan er een box12 modem bij de tv+ had moeten geleverd.
Superwifi 2 is met dit euvel praktisch onbruikbaar omdat zowel iPad als iPhone boven verbinden met superwifi 2 en deze apparatuur de verbinding verliezen zodra superwifi 2 onbereikbaar is. De apparatuur verbindt echte ook niet automatisch meer met het modem wat irritatie opwekt.
Omdat meer mensen aangeven dat de verbinding ‘s nachts wegvalt rond 03:00 en een herstart van superwifi 2 onmiddellijk het probleem oplost lijkt het geen lokaal probleem maar de combinatie van v10a en superwifi 2. Die combinatie is ook nog niet zolang in support met slechts 1 superwifi 2 draadloos verbonden met het modem in een mesh setup. Ik las ook met belangstelling het bericht dat er begonnen is met dezelfde firmware voor box12 en v10(a). Maar vooralsnog werk de 10a echt niet lekker met superwifi 2 terwijl superwifi 2 juist is aangeschaft voor de draadloze tv+ box. Wellicht kan KPN toch eens kijken naar het fenomeen van de wegvallende verbinding en altijd ‘s nachts rond 03:00.
Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt