Skip to main content

Vanwege zwakke signaalsterkte en geringe snelheid van de wifi van de KPN Box 12 in bepaalde delen van het huis, besloot ik 3 Super-wifi punten te kopen. Als het werkt  is er een goede signaalsterkte en een mooie snelheid. De Super-wifi punten moeten echter elke dag worden gereset, omdat het lampje rood of geel oplicht.

Ik heb vandaag de Super-wifi punten verwijderd en ga op zoek naar een andere oplossing (extender of ander merk mesh netwerk). Ter info: Het modem wordt gevoed met een 1 gigabit glasvezel signaal.

 

Is er wellicht een software update in aantocht die de problemen kan tackelen?

Dag @App KPN Thuis dat klinkt niet goed. Kan je iets meer vertellen over hoe je ze opgesteld hebt? Heb je ze bekabeld?


Joep 1965,

 

De punten zijn niet bekabeld opgesteld op de begane grond in de meterkast (bij het modem), op de eerste verdieping en op zolder.


Dan heb je dus twee wifipunten in de meterkast staan want het modem doet ook mee. De meterkast is natuurlijk al geen beste plek want het signaal moet meteen door een deur en misschien is er ook nog andere dingen die de wifi verstoren. Mijn advies is plaats het eerste wifipunt bekabeld in de gang net buiten de meterkast,  wifipunt twee op de eerste overloop en wifipunt twee op de tweede overloop. Dan moet het goed komen.  Wil je overal hoge snelheden halen dan zal je de SuperWiFi's echt allemaal moeten bekabelen want draadloos heb je veel verlies uiteraard.


Joep1965,

 

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb nog even de handleidingen van Superwifi 1 en van Superwifi 2 doorgelezen. Daar kom ik nergens tegen dat het bekabelen ook een mogelijkheid is. Dan valt bij mij de zolder al af, omdat daar geen netwerkkabelaansluiting is. daar moet dan eerst een kabel naar worden getrokken (Mooi klusje voor de winter!) Buiten de meterkast is ook al een moeilijk verhaal, want geen wandcontactdoos en geen netwerkaansluiting.

Ik heb inmiddels bij de AC-tion een setje van D-Link COVR gekocht. Nu sterk wifi-signaal in het hele huis met een mooie snelheid. Mogelijk ga ik de Superwifipunten te koop zetten op Marktplaats.

Bedankt voor je hulp.

 

 


Ter aanvulling: De twee punten van D-Link zijn als volgt opgesteld. Eén in de meterkast (bekabeld) en één op de eerste verdieping (eveneens bekabeld).

Sinds het installeren, 3 dagen geleden, heb ik de boel nog niet hoeven resetten.

Het setje kostte 40 euro, maar is een oudere versie (eind 2019). Nadeel hierbij is dat WiFi 6 niet wordt ondersteund.