Skip to main content

Afgelopen vrijdag de nieuwe Box 12 modem ontvangen. Deze zou ook moeten werken als Super Wifi punt. Alles aangesloten volgens de boekjes en ook beide Super Wifi punten die ik heb laten updaten. Eentje heb ik op exact dezelfde plek terug gezet waar deze stond (altijd zonder problemen gewerkt, 1 meter boven de modem), de ander probeer ik door het hele huis te plaatsen, maar krijg nergens goed ontvangst.

Diegene die wel ontvangst heeft valt steeds uit. Van groen naar blauw knipperend lampje. In de "thuis”app is ook steeds deze Super Wifi punt niet terug te vinden. Sterken, regelmatig zit ik zonder wifi naast het Super Wifi punt.

Al diverse keren alles gereset, geüpdatet en diverse keren opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt. 

Hoe krijg ik deze Super Wifi punten werkzaam zodat ik ongestoord wifi heb op de eerste etage?

Die 1e Superwifi hoeft niet een meter van de Box12, want die Box12 is immers zelf al een wifipunt.

 

Heb je eerst allemaal een kwartier bekabeld aangesloten gehad?

Zie je dan allemaal in de thuisapp?

 

Na verplaatsten 5 minuten de tijd geven om op te starten en verbinding op de bouwen. Blauw knipperen is niet erg, want dan update hij iets. Maar uiteindelijk is constant groen wat je wil.

 


Die 1e Superwifi hoeft niet een meter van de Box12, want die Box12 is immers zelf al een wifipunt.

 

Heb je eerst allemaal een kwartier bekabeld aangesloten gehad?

Zie je dan allemaal in de thuisapp?

 

Na verplaatsten 5 minuten de tijd geven om op te starten en verbinding op de bouwen. Blauw knipperen is niet erg, want dan update hij iets. Maar uiteindelijk is constant groen wat je wil.

 

Bij het bedraad aansluiten zie je op de app de tijd lopen. De app geeft ook de stappen aan dat je moet doen. Eerst start die op, dan gaat die downloaden en als die klaar is moet je afkoppelen en op de juiste plek zetten waarna die gaat zoeken en connecten. Alles volgens het stappenplan dus.

 

Die meter boven de modem is op de eerste verdieping. De modem zelf hangt hoog op de begane grond. Ondanks dat blijft Wifi boven haperen en lukt het mij niet om een tweede superwifi ergens neer te zetten. Zelfs 3 meter vanaf de eerste superwifi geeft die al het bericht dat de lokatie verkeerd is.


Beste @Stoffel de Schildpad, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet werkt! Wellicht zit er iets zodanig isolerends in jouw vloer dat dit het signaal toch dempt? Heb jij de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten, in eerste instantie alleen om te testen? 


@Stoffel de Schildpad  
en hoe werkt het als je 1 superwifi punt direct bekabeld aan sluit op de box12? Vervolgens het 3e wifi punt verplaatst naar de eerste verdieping en de WiFi op box 12 na het aansluiten uitzet op de box 12 met de fysieke knop? 
De box12 is namelijk niet het beste WiFi punt. Als dat wel goed werkt kun je voor 34,50 er nog een 3e WiFi punt bij halen, indien nodig.


Beste @Stoffel de Schildpad, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet werkt! Wellicht zit er iets zodanig isolerends in jouw vloer dat dit het signaal toch dempt? Heb jij de mogelijkheid om het bekabeld aan te sluiten, in eerste instantie alleen om te testen? 

In de isolatie is niets veranderd, enkel de modem is omgewisseld. Ik ga dit weekend eens proberen om het wifipunt op de 1ste verdieping bedraad werkend te krijgen.