Skip to main content

De monteur heeft bij instalatie een wifiversterker van KPN (een ronde witte) draadloos op zolder geinstaleerd. Nu heb ik een draad van de modem getrokken naar de wifiversterker. Na het aansluiten de versterker uit de stroom gehaald en weer aangezet. Helaas blijft tie op draadloos staan in de KPN thuis app. Moet ik nog iets veranderen of hoort hij automatisch op bedraad over te schakelen?

Hallo @Hans waddinxveen 

 

Het duurt vaak een tijdje voor je de verandering in de thuis app ziet.

Als de beide ledjes van de poort waarop hij is aangesloten op het modem branden dan werkt hij nu bedraad.

 


Bedankt voor je antwoord. Misschien moet ik dan even geduld hebben. Het linker ledje knippert groen. Het rechter ledje geeft geen licht.

 


Welk modem heb je?

 

Ik dacht dat die ledjes bij alle KPN modems hetzelfde aangeven:

Één led groen en andere uit: 100Mbps verbinding
Één led groen en één led oranje: 1Gbps verbinding.

Ze zitten aan weerszijden van zo'n poort en niet naast elkaar, foto's van 2 modems bekeken en bij beide zit het oranje ledje links en de groene rechts.

 

Als er nu 1 groen knippert lijkt het erop dat de kabel niet goed is, heb je daar zelf stekkers opgezet of was het kant-en-klare netwerkkabel?

 

Foto erbij:

 


Zelf met zo'n tang erop geknepen. Zou dat niet goed gegaan zijn. 


Box 12. Je hebt gelijk er branden geen lichtjes bij deze stekker.


 


Hij zit dus op poort 2?

Die doet dan i.d.d. niets, heb je beide kanten volgens het juiste schema aangesloten, hier staat het mooi uitgelegd: https://utpkabelmaken.nl/


Klopt poort 2. Ik had wel zo'n stappenplan gevolgd. Maar jij bedankt voor je reacties. Ik ga ermee aan de gang. Groetjes Hans


Hoi @Hans waddinxveen en welkom op het forum! Ik lees dat je al goed op weg bent geholpen door @GeSp, top! Is het inmiddels gelukt met het bekabeld aansluiten? 


Ja ik ben goed door @GeSp geholpen. Uiteindelijk bleek ik de draadjes verkeerdom in de stekker geknepen te hebben. Dus ik ben erg blij met het snelle i ternet op zolder!