Skip to main content

Goedenavond! 

Nu zit ik met een probleem met mijn superwifi 2 in combinatie met box12. 

Opeens was het lampje van de superwifi punt op rood gesprongen. Geprobeerd om hem groen te krijgen door hem dichter bij de box te zetten. Helaas geeft de wifi punt alleen een groen lampje met het meegeleverde kabel   en niet meer zonder kabeltje.

Wifi punt herinstalleren werkt helaas niet. Ook geprobeerd om de box 12 teresten maar dit gaf ook geen verbetering.

Iemand nog een idee? 

Alvast bedankt! 

Groetjes Marijn

 

Heeft u de SuperWiFi ook gereset? Het kleine knopje met een paperclip ongeveer 15 seconden vastgehouden? Met de stekker gewoon in het stopcontact? 

Het is beter om een utp kabel te gebruiken. Dat werkt beter dan een usb kabel. 


Zeker! Dat werkte helaas ook niet.

Excuses, ik bedoel met de meegeleverde utp kabel... Het is al laat... 🙈


Heeft u de SuperWiFi na het resetten een half uurtje bekabeld aan de KPN Box laten staan?


Yes! Heb de instructies gevolgd en zodra ik hem loskoppel gaat hij eerst verbinding maken Mar dat resulteert alleen in een rood lampje


Yes! Heb de instructies gevolgd en zodra ik hem loskoppel gaat hij eerst verbinding maken Mar dat resulteert alleen in een rood lampje

 

Maar als je een minuutje wacht, gaat hij niet weer groen knipperen? Is tegenwoordig standaard dat tijdens opstarten rood word, maar uiteindelijk wel groen.

 


Nee helaas, ook een avond gewacht en de volgende ochtend nog steeds rood toen ik ging kijken. 


Dit draadje kan dicht. 

Mijn oplossing was als volgt:

Na een hare reset bleef de superwifi 2 punt alleen bekabeld groen. Wanneer ik hem loskoppelde sprong het lampje op paars.

Echter kreeg ik hem via het wfs knopje gekoppeld. Hij staat nu weer terug op zijn plek met een prachtig groen lampje. Deze oplossing stond niet in de handleiding maar hij werkte gelukkig wel. Bedankt iedereen voor de Tips! 


Tevroeg gelachen. Helaas geeft hij ondanks een groen lampje geen wifi connectie.

Morgen opnieuw installeren. Op hoop van zegen. 


Hoi @Marijn van A, welkom op ons forum!
Ik zie dat Nick en Dennis je al goed geholpen hebben, is het inmiddels gelukt?

We hebben hier ook een handig topic over!

 


Hoi! 

Nee helaas nog niet gelukt. Hij geeft nu ipv rood paars aan. 

Opnieuw via de installatie handleiding geïnstalleerd en uurtjes aan de router gelaten. Helaas start hij daarna op met een paars lampje. Het frustreert me enorm dat zo iets simpels niet werkt.. 


Hoi! 

Nee helaas nog niet gelukt. Hij geeft nu ipv rood paars aan. 

Opnieuw via de installatie handleiding geïnstalleerd en uurtjes aan de router gelaten. Helaas start hij daarna op met een paars lampje. Het frustreert me enorm dat zo iets simpels niet werkt.. 

Vanavond mijn router gereset en opnieuw opgestart. De superwifi 2 opnieuw geïnstalleerd. Hij doet het nu weer gelukkig! 

Echter zie ik na het update van de router de volgende melding die er echt nog niet stond; 

 

Jammer dat die melding er niet gelijk stond en ook niet werd beschreven dat wellicht een reset van de modem nodig was. 

Het is nu gelukkig gelukt. Bedankt iedereen voor de geboden hulp. 


Ah top! Fijn dat het toch gelukt is. Bedankt voor je terugkoppeling!